پورابراهیمی:


بازار آب در کرمان شکل بگیرد

پور ابراهیمی، نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خواستار شکل‌گیری بازار آب شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از بازار، محمدرضا پور ابراهیمی بر شکل‌گیری بازار آب تاکید کرد و افزود: خشکسالی به یکی از مشکلات جدی و اصلی در استان کرمان تبدیل شده است به‌طوریکه بسیاری از آبخوان‌های استان کرمان خالی از آب شده‌اند و می‌توان نمونه‌های آن را در اطراف دشتهای کشاورزی کرمان به ویژه در کرمان، زرند، راور و رفسنجان مشاهده کرد.

وی با انتقاد از برداشت غیر اصولی آب در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی اظهار داشت: برداشت آبی که بسیار ارزشمند است و استفاده از ان برای تولید محصولات کشاورزی بی‌ارزشی که در استان‌های دیگر که دارای آب بیشتر هستند هم تولید نمی‌شوند قابل توجیه نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ادامه آبیاری سنتی در کرمان یک فاجعه است که باید جلوی این رویه گرفته شود و ضمن اصلاح الگوی کشت و استفاده از آب برای تولید محصولات صادرات محور و با ارزش نحوه آبیاری نیز در کرمان باید اصلاح شود و آبیاری مکانیزه در دستور کار قرار گیرد.

آبیاری مکانیزه توسعه یابد

وی ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان برای توسعه زیر بنایی تجهیزات برای آبیاری مکانیزه را ارزشمند دانست و افزود: نباید از آب‌های موجود برای تولید محصولات بی‌ارزش استفاده شود.

وی گفت: باید بازار آب ایجاد شود و همه بدانند نمی‌توانند از منابع موجود بدون برنامه استفاده کنند.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه و با برنامه آب وجود داشته باشد هیچکس دنبال هدر رفت آب نمی‌رود بلکه سعی می‌کند این منابع محدود را برای تولید ثروت و تولید محصولات ارزشمند به کار برد و با آبیاری غرق آبی منابع را هدر نمی‌دهد.

وی بازار آب را یکی از راه‌های مناسب برای جهت دهی استفاده از مناع محدود موجود دانست و افزود: نمی‌توان تصور کرد که در استانی که میزان بارندگی سالانه بسیار اندک است به سادگی آب به صورت غرق آبی در مزارع و باغها هدر می‌رود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104095
2 نظرات
  1. حسن اشرف گنجوئی می گوید

    http://yun.ir/o7l0ha
    ☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
    جناب آقای دکتر پور ابراهیمی::با سلام و عرض ادب :
    ⬛️تاریخ مصرف توجیهات خشکسالی، به بن بست رسیدن آب سفره های زیر زمینی از طرف حضرتعالی ،پایان یافته است. پدیده های حاکم بر بحران آب که روز به روز سمت و سوی خطرناکتری را طی میکنند،برای آحاد مردم استان روشن بوده و هست، اینها مسائلی هستند که در هر مرحله انتخابات حضورا در محضرتان داد زدم، به موازات آن راهکارهای تامین آب، خصوصا تامین آب شرب شهر به شهر، روستا به روستای استانمان را مطالعه شده، تدوین شده، با قابلیت اجرائی صد درصد کارشناسی شده، گوشزد نمودم.
    بعنوان نماینده مجلس امروز جواب دهید:
    ۱-چرا مقامی یا گروهی را موظف به پیگیری وقایع نوآوری شده، تحقیق شده،کارشناسی شده لحاظ نفرمودید؟
    ۲-چرا حاضر نیستید که وقایع بحران آب استان کرمان را از جنبه های طرحهای بی خاصیت ، تخریب شده وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی و سو مدیریت، تحت تعقیب و پیگیری قرار دهید؟و دیواری کوتاهتر از طرح خشکسالی ، کاهش بارندگی را تشخیص نمیدهید؟
    ۳-جای هزاران تاسف هست که حضرتعالی شخصا رشته تحصیلی اتان آب نیست، مشاورانی هم که طرف مشورتان هستند، با وعده دادنهای غیر کارشناسی به انحراف سوقتان میدهند.
    ۴-مناظره تلویزیونی راه اندازی فرمائید تا در وهله اول راهکارهای تامین آب شرب در سراسر استان را به حرمت خون شهدا به استحضار مردم برسانیم، حالا که مدیران حکمران بر آب منطقه‌ای استان کرمان ناتوان هستند، حد اقل مردم استانمان ورود ، و مشکل تامین آب شرب را بصورت بنیادی ، پایدار ، تضمین شده حل نمایند.

    https://eitaa.com/joinchat/236650844Cc0e9b58cf0

  2. حسن اشرف گنجوئی می گوید

    🌲{{{تامین آب شرب آحاد مردم کشورمان خصوصا استانهای کویری از مناطق کوهستانی گسترده‌ موجود امکانپذیر می باشد}}}
    [شعار روز جهانی آب سال ۲۰۲۳]

    🌴🌹 (شتاب در تغییر برای حل بحران آب)

    ارتباط با مهندس اشرف گنجویی 👈 @HassanAG

    🌐 ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات استان کرمان.
    👇👇 👇👇👇👇👇👇👇
    https://eitaa.com/joinchat/236650844Cc0e9b58cf0
    🌲💐در صورتیکه صلاح میدانید وارد گروه و همکاری و راهنمائی بفرمائید.
    🌹موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.