نماینده رفسنجان و انار در مجلس خبر داد


استقرار کارگاه پروژه انتقال آب در رفسنجان

نماینده رفسنجان و انار در مجلس از انتقال کارگاه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان و انجام پروژه اتصال رفسنجان به این خط خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسین جلالی عصر روز پنجم اردیبهشت‌ماه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای درخصوص اتصال رفسنجان به خط انتقال آب خلیج فارس اظهار کرد: فاصله‌ای که مخزن آب رفسنجان با خط انتقال دارد، ۱۶ کیلومتر است و باید لوله ۹۰۰ برای انتقال استفاده شود.

وی افزود: لوله‌هایی که ارسال شده ۱۰۰۰ هستند که باید هرچه زودتر لوله ۹۰۰ تأمین و به محل پروژه انتقال یابد.

جلالی بیان کرد: کل کارگاه این پروژه هم اکنون به رفسنجان منتقل شده و تصمیمات خیلی خوبی در میدان گرفته شد و همه چیز برای اتصال شهرستان به آب خلیج فارس فراهم است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: موانعی جزئی از جمله تهیه لوله ۹۰۰، نقشه و معارض مطرح شد که طی تماس با شهرک صنعتی سلفچگان لوله سفارش داده شد و از سوی مهندسین مشاور برای نقشه اعلام آمادگی شد تا به زودی ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: معارض جزئی در مسیر رفسنجان وجود دارد که فرماندار قول رفع آن را داد و با این حساب شرایط برای رفع تنش آبی شهرستان مهیاست و آب منطقه‌ای باید پیگیر لوله‌ها باشد که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و اگر دیر اقدام شود، کارگاه این خط به یک نقطه دیگر منتقل می‌شود و فرصت را از دست می‌دهیم.

جلالی بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم اگر همه موارد فراهم و در آینده نزدیک لوله‌ها به مخزن متصل شوند و کار در تابستان انجام شود، از بحران و تنش آبی نجات پیدا می‌کنیم و به آب شرب پایدار در رفسنجان دست پیدا می‌کنیم و با توجه به مخازن مختلفی که در شهرستان ایجاد شده و سیستمی که این مخازن را به هم وصل کرده و زیرساخت‌های خیلی خوبی که ایجاد شده، در آینده نگرانی در مورد آب شهرستان رفسنجان وجود ندارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یادآور شد: در فاز دوم این پروژه، انتقال آب به شهرستان انار مطرح است که بعد از اتصال رفسنجان، انتقال آب به شهرستان انار هم پیرو قول استاندار هر چه سریعتر عملیاتی می‌شود و ما هم پیگیری می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103528
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.