ادامه‌دار بودن جدال ریزگردها در استان کرمان

از روز یکشنبه تا صبح دوشنبه هوای کرمان مانند روزهای قبلش نبود و مشخصا ذرات گرد و غبار در آسمان مشخص بود. این خبر جدیدی نیست چون هر ساله استان کرمان در همین روزها باید با بادهای 120روزه سیستان و دیگر کانون‌های ریزگرد مانند جازموریان روبرو شود، به طوری که روز یکشنبه آلودگی هوای شهرستان فهرج 20برابر حد استاندارد اعلام شد.

برای این که از منشا اصلی ریزگردهای استان و همچنین وضعیت دیگر شهرستان‌های استان با خبر شویم به سراغ مدیر کل محیط زیست استان رفتیم. مرجان شاکری در خصوص علل ریزگردهای استان می‌گوید: استان کرمان علاوه بر این که 29 کانون ریزگرد دارد از استان‌های یزد، خراسان و سیستان و بلوچستان نیز تاثیر می پذیرد.یکی از مراکز مهم کانون ریزگرد استان تالاب جازموریان است و در کمیته ملی گرد و غبار بودجه مناسبی به استان کرمان اختصاص یافته است، همین بودجه باعث شده نهال کاری های گسترده در شمال و جنوب استان داشته باشیم.
شاکری در خصوص شهر کرمان ادامه داد: صبح دوشنبه شاخص کیفی هوا در کرمان حدود 100 بود، این شاخص کیفی برای گروه های حساس ناسالم به شمار می رود از این رو اگر مدارس تعطیل نبودند، تعطیل می شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30789
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.