استاندار از جنوب به شرق کرمان رفت/ تاکید بر تسریع در ترمیم پل محور ریگان- ایرانشهر

استاندار کرمان که طی چند روز اخیر به طور مداوم در مناطق جنوبی درگیر سیل این استان حضور داشت و از مسئولان کشوری از جمله رییس‌جمهور نیز در این مدت میزبانی کرد صبح شنبه به جنوب شرق استان رفت؛ شهرستان ریگان که طی روزهای اخیر همزمان درگیر سیل و طوفان شن بوده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مستقر در شهرستان ریگان، علی زینی‌وند با همراهی برخی مدیران استانی از پل تازه تخریب شده توکل‌آباد در جاده ترانزیتی ریگان- ایرانشهر- چابهار دیدن کرد.

استاندار کرمان با اشاره به تخریب سه پل در محور ریگان – ایرانشهر گفت: طی حداکثر ۱۵ روز جاده موقت در کنار پل و بخش‌های آسیب‌دیده این محور احداث شود.

زینی وند افزود: تجهیزات مورد نیاز راهسازی نیز برای احداث این محور به صورت موقت در اختیار فرمانداری ریگان قرار گیرد.

محور ترانزیتی ریگان – ایرانشهر که به علت تخریب برخی دهانه های پل طی چندروز اخیر مسدود شده بود، روز جمعه(دیروز) با تلاش راهداران مورد بازگشایی موقت قرار گرفت.

در کنار مدیران دستگاه های اجرایی استان، نماینده مردم شهرستان های شرق کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز استاندار را در این بازدید همراهی می کنند.

به گزارش ایرنا استان کرمان این روزها همزمان درگیر تبعات سیل و طوفان شن بوده است؛ سیل ۲ هفته پیش مناطق جنوبی استان کرمان را دچار خسارت های زیاد کرد به طوری که رقم برآورد خسارت های آن افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان بود. هنوز یک هفته نگذشته بود که سیل مجدد اواخر هفته گذشته همان مناطق در جنوب استان و نیز برخی مناطق شرقی استان از جمله ریگان را نیز متاثر کرد.

اگرچه همه ظرفیت های استانی و کشوری برای امدادرسانی به سیل زدگان به کار گرفته شده اما هنوز برخی روستاها در مناطق باطلاقی در جنوب استان و نیز بعضی روستاهای واقع در مناطق کوهستانی در ریگان همچنان در محاصره سیل هستند و کار بازگشایی محورهای آنها جریان دارد.

براساس آخرین آمارها که فرماندار ریگان روز گذشته اعلام کرده بود راه ارتباطی ۷۵ روستای در محاصره سیل در این شهرستان تاکنون(روز گذشته) مسدود بوده است.

استاندار کرمان چندروز پیش آمار داده بود که اسکان اضطراری ۲۵ هزار نفر از اهالی سیل زده در استان کرمان باید انجام شود.

براساس برآوردهای اولیه مسئولان مجموع خسارت سیل در استان کرمان طی دو نوبت افزون بر پنج هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

همزمان با جاری شدن سیل دوم در استان کرمان مرگ چهار نفر در استان اعلام شده است؛ ۲ کودک در ریگان (شرق) و یک کودک دیگر در کهنوج ( جنوب) در رودخانه غرق شده اند و یک جوان نیز که با خودرو وارد جریان آب شده بوده در قلعه گنج جان خود را از دست داد.

وزیر کشور که از ظهر چهارشنبه هفته گذشته وارد مناطق سیل زده جنوب استان کرمان شده بود روز پنجشنبه به تهران بازگشت و فردای آن، رییس جمهوری درحالی که هنوز چندساعت بیشتر از بازگشت او از مسکو نگذشته بود، در سفری اعلام نشده از طریق فرودگاه جیرفت وارد جنوب استان شد و در جمع مردم سیل زده حضور یافت.

آیت الله سید ابراهیم رییسی ضمن تاکید بر تسریع در امدادرسانی و تامین نیازهای حیاتی سیل زدگان در کوتاه مدت، بر اقدامات بلندمدت مانند احداث سیلبندها برای جلوگیری از خسارت های دیگر در بارش های آتی نیز تاکید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83860
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.