رفع تصرف بیش از ۹۴ هزار متر از اراضی ملی شهرستان منوجان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان ڪرمان از رفع تصرف ۹۴ هزار و ۸۵۴ مترمربع از اراضی ملی شهرستان منوجان خبرداد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سرهنگ خانباز امیرافضلی ضمن هشدار جدی به کسانی قصد تعرض به منابع ملی را دارند، گفت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۹۴ هزار و ۸۵۴ مترمربع از اراضی ملی روستای چغوکی از توابع بخش مرکزی شهرستان منوجان ڪه چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تقدیر از زحمات نیروهای پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی شهرستان منوجان افزود: با همکاری نیروی انتظامی اراضی ملی از تصرف این افراد خارج و به دولت بازگردانده شدند.

امیرافضلی با تأڪید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی اظهار کرد: هرگونه زمین‌خواری، بر اساس قانون جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محڪوم خواهد شد.

وی از مردم طبیعت‌ دوست خواست ضمن تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ڪد امداد جنگل و مرتع اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان، گزارشات و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی و … را اطلاع‌رسانی ڪنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70752
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.