سه چالش مهم زیست محیطی استان: تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان‌زایی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، مهدی رجبی‌زاده ایران را کشوری خشک و نیمه‌خشک نامید که به‌جز کرانه‌های شمالی و غرب در سایر نقاط متوسط بارندگی سالانه حتی کمتر از 150 میلی‌متر است.
وی گفت: متاسفانه با وجود بارندگی کم، شاهد برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی هستیم و برای خروج از این وضعیت وظیفه سنگینی بر عهده داریم.
مهدی رجبی‌زاده با قدردانی از حضور صنایع و کمک آنان به حفظ، احیاء و توسعه جنگل ها در استان که به‌طور داوطلبانه و بدون هیچ اجبار و صرفاً با تقاضای منابع طبیعی انجام شده، افزود: در حال حاضر با 12 شرکت صنعتی و معدنی تفاهم نامه همکاری امضاء شده که در مجموع بیش از 59 هزار هکتار عرصه در ظرف مدت 5 سال توسط آنان بذر کاری و نهالکاری گردد و این امر حرکتی بی نظیر در کشور خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر یک از این شرکت ها، با مستند سازی فعالیت های خود، در شناسایی این خدمات به مردم و مسئولان حرکت کنند.
در این نشست یکایک مدیران ومسولان روابط عمومی، با بیان فعالیت های خود در قالب تفاهمنامه‌های منعقد شده آمادگی خود را برای مستندسازی پروژه‌ها و همکاری بیشتر با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23542
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.