شاه‌روباه استان کرمان خودی نشان داد

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کرمان گفت: شاه روباه که گونه‌ای در معرض انقراض است برای اولین بار در این استان مشاهده و حضورش ثبت شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مرجان شاکری توضیح داد: در شهرستان انار(شمال کرمان) احتمال حضور یوزپلنگ بود به همین دلیل می‌خواستیم مسیر عبور یوزپلنگ را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه به همین منظور در آن منطقه دوربین تعبیه کردیم، تصریح کرد: در این مسیر و بررسی ها به یک مجموعه از اطلاعات کامل در این منطقه دست پیدا کردیم.

این مسئول گفت: قبل از این هم گربه شنی که در معرض خطر انقراض هست، در این منطقه رصد شده و بازخورد زیادی داشت.

به گفته شاکری، گونه ای از روباه که مشاهده شده، “شاه روباه” است و برای اولین بار به این صورت و واضح مشاهده شده و عکس کاملی از آن در دسترس است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان اظهارداشت: محیط بانان و محیط زیستی ها از اثبات و تایید حضور این گونه در معرض خطر انقراض خوشحال هستند.

وی گفت: امید می رود با مشخص شدن گونه های در خطر انقراض در استان کرمان توجه ویژه ای به استان شود و با توجه به پتانسیل هایی که دارد، افزایش ظریب حفاظتی داشته باشیم و بتوانیم اعتبارات را برای حفاظت از این گونه های درحال انقراض پیگیری کنیم.

شاه‌روباه حیوانی است از جمله گونه های روباهان، که در علفزارهای کوهستانی افغانستان و ایران و برخی نقاط دیگر خاورمیانه زندگی می‌کند. جثه آن کمی کوچک‌تر از روباه معمولی است و بر روی صورت، دو نوار سیاه و مشخص دارد که از چشم‌ها به طرف بیرون امتداد یافته‌اند.

طول بدن این حیوان در حدود ۵۰ سانتی‌متر است و کمیاب‌ترین روباه ایران به‌شمار می‌آید. موهای بدن آن انبوه است و دمی بسیار بلند و پُر مو دارد.

این روباره مانند تمامی روباه‌هایی که در کویر زندگی می‌کنند گوش‌های بزرگی دارد تا گرما را از خود دور کند اما بر خلاف سایر روباه‌های کویر لایه‌های پوشیده شده از مو ندارد تا پنجه‌هایش را از شن داغ بیابان محافظت کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77388
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.