وضعیت آب و هوای کرمان | طوفان در برخی نقاط استان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: برای امروز وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک و طوفان شن در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

میترا یاوری، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه آسمان صاف تا کمی ابر است گفت: امروز وزش باد نسبتا شدید به همراه خیزش گرد و خاک و بارش پراکنده باران در پاره‌ای از مناطق استان پدیده غالب است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان افزود: از فردا شدت وزش باد بیشتر می‌شود وقوع طوفان در سطح استان و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

یاوری با اعلام اینکه فردا علاوه وزش باد نسبتا شدید بارش پراکنده باران در پاره‌ای از مناطق داریم اظهار کرد: رانندگانی که قصد تردد از محور‌های مواصلاتی کرمان به سیستان وبلوچستان، کرمان –یزد، شهداد- نهبندان و جاده‌های جنوبی را دارند با احتیاط برانند و از شرایط جاده‌ها باخبر باشند.

اوبیان کرد: این شرایط جوی تا صبح چهارشنبه در استان حاکم است.

یاوری با اشاره به اینکه بر اثر طوفان شکستگی درختان، گلخانه‌ها و نهالستان‌ها دور از انتظار نیست گفت: هم استانی‌ها مراقب باشند میزان خسارت به حداقل برسد.

او افزود: در حالی که نرماشیر در ۲۴ ساعته گذشته با ۳۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را پشت سر گذاشته شهربابک با صفر درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه‌ی سانتیگراد اعلام و تصریح کرد: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وضعیت آب و هوای دیگر نقاط استان به شرح زیر است: 

بافت: 1 تا 14 درجه سانتی‌گراد / ابری

زرند: 10 تا 20 درجه سانتی‌گراد / باد و گرد و خاک

رفسنجان: 12 تا 22 درجه سانتی‌گراد / ابری

سیرجان: 9 تا 18 درجه سانتی‌گراد / ابری

بم: 12 تا 28 درجه سانتی‌گراد / ابری

جیرفت: 10 تا 23 درجه سانتی‌گراد / نیمه ابری

شهداد: 17 تا 27 درجه سانتی‌گراد / صاف

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42217
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.