کرمانی‌ها این هفته منتظر بارش نباشند

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طبق نقشه های هواشناسی این هفته در این استان شاهد افزایش ابر و ورزش باد خواهیم بود اما بارشی در کار نیست، ممکن است اواخر هفته آینده شاهد بارش در کرمان باشیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حمیده حبیبی با تاکید بر اینکه این هفته بارندگی در هیچ یک از مناطق استان کرمان حتی در مناطق کوهستانی را هم نخواهیم داشت، افزود: این هفته مهمترین پدیده جوی کرمان افزایش ابر و همچنین ورزش باد است به طوری که امروز نیز وزش باد را در مناطق شرق و شمال غرب این استان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه افزایش ریزگردها نیز طی هفته جاری در کرمان دور از انتظار نیست، تصریح کرد: برای روز سه شنبه ورزش باد شدید و نسبتا شدید را در بسیاری از نقاط این استان شاهد خواهیم بود که امروز این هشدار را اعلام کردیم.

به گفته رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، آخر هفته و از روز چهارشنبه به بعد کاهش محسوس دما در این استان پیش بینی می‌ شود.

حبیبی گفت: سامانه بارشی که هم اکنون وارد کشور شده بیشتر در مناطق غرب و شمال غرب کشور فعال است و برای جنوب و شرق کشور بارشی را به همراه نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر محقق نشدن پیشبینی های هوا شناسی، گفت: پیشبینی هایی را برای بارش در هفته های گذشته داشتیم محقق شدند و بارش ها ثبت شد در مناطقی از استان باران بارید، درست است در کرمان نبود اما به طورکلی پیشبینی های ما برای کل استان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: احتمال دارد اواخر هفته آینده در کرمان شاهد بارش باشیم که فعلا خیلی هم نمی‌توانیم به این الگو ها اعتماد کنیم.

به گفته وی، هشدارهایی در زمینه پیش بینی وزش باد، کاهش دید افقی و مشکلات احتمالی ناشی از این پدیده در راه های مواصلاتی استان کرمان اعلام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81820
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.