وضعیت آب و هوای کرمان | بارش برف و باران در برخی مناطق استان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز بارش برف و باران در برخی مناطق استان کرمان پیش بینی می‌شود.

فهیمه راستی کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه آسمان استان کرمان نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: از امروز بارش برف و باران در برخی مناطق استان، به همراه کاهش دما پدیده غالب است.

او افزود: شدت بارش باران در مناطق شمال و شمال غرب استان بیشتر است.

راستی با اعلام اینکه در مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ وجود دارد، تصریح کرد: در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

او بیان داشت: آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن روان آب‌ها در مناطق شمال و شمال غرب پیش بینی می‌شود.

راستی با اشاره به اینکه لغزندگی جاده‌ها را در مناطق شمال و شمال غرب داریم، گفت: رانندگانی که قصد تردد در این مسیر‌ها را دارند با احتیاط برانند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بر بازگشایی و کنترل راه آب ها، بازگشایی آبرو‌های درون شهری، پرهیز از چرایی دام در مسیر رودخانه‌ها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

او افزود: این بارش‌ها تا روز سه شنبه ادامه دارد و از روز سه شنبه کاهش دما بارش در ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

راستی تصریح کرد: در حالی که مردم منوجان در ۲۴ ساعته گذشته با ۲۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را پشت سر گذاشته اند، صبح امروز لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۷ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59585
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.