مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:


از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی سفر ریاست جمهوری ۲۰ میلیارد ریال سهم کنارصندل

فعالی با اشاره به اعتبار ابلاغی سفر ریاست جمهوری در حوزه میراث فرهنگی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی برای مناطق نمونه تخصیص داده شده که در حوزه زیرساخت‌های گردشگری هزینه شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از میراث، از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، یکصد میلیارد ریال اعتبار به حوزه میراث فرهنگی کرمان ابلاغ شد. این در حالی است که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی کرمان اعتبار ابلاغ شده بخشی از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتباری است که در سفر ریاست جمهوری به کرمان برای حوزه میراث فرهنگی اختصاص داده شد.
او افزود: پروژه‌هایی برای محل هزینه این اعتبار تعریف شده که در اولین فرصت، کار در این پروژه‌ها وارد فاز اجرایی می‌شود، در واقع این اعتبار در بخش زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.
فعالی با اشاره به اعتبار ابلاغی سفر ریاست جمهوری در حوزه میراث فرهنگی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی برای مناطق نمونه تخصیص داده شده که در حوزه زیرساخت‌های گردشگری هزینه شود.
او ادامه داد: ۲۰ میلیارد ریال از این اعتبار را به تپه کنارصندل اختصاص دادیم و به زودی کار ساماندهی و محوطه سازی در کنارصندل شروع می‌شود.
فریدون فعالی در خصوص سرانجام خانه فعال صنایع دستی در جیرفت که چندی قبل وعده راه اندازی آن داده شد به میراث هلیل گفت: برای ایجاد خانه خلاق صنایع دستی در جیرفت، اعتبار بک‌ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت در نظر گرفته شده است که امسال قطعا این‌مجموعه آماده و شروع به کار خواهد کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در ادامه در خصوص ادامه ساخت موزه باستان‌شناسی جیرفت گفت: در روند کار ساخت موزه مشکلی پیش آمد که نیاز بود آزمایش مکانیکی خاک انجام شود، کار ساخت موزه بعد از این آزمایش ادامه خواهد یافت. محوطه‌های تاریخی کنارصندل و موزه بزرگ جیرفت از جمله اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان در بحث تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری بود که برای موزه جیرفت ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داده شد. اما متاسفانه روند ابلاغ اعتبارات سفر ریاست جمهوری زمانبر است و هنوز خبری از ابلاغ این اعتبارات نیست.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104238
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.