بیمه ایران در احیای بناهای تاریخی کرمان ورود پیدا کرد

بیمه ایران باغ تاریخی متعلق به این شرکت در کرمان را با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مرمت و احیا می کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مجید بختیاری عصر امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در نشست انعقاد تفاهمنامه همکاری فی مابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و شرکت سهامی بیمه ایران در خصوص مرمت و احیای عمارت تاریخی و احداث پایانه خسارت بیمه ایران استان کرمان گفت: مرکز پرداخت خسارت بیمه ایران در کرمان شایسته مردم این خطه نیست بنابراین زمینی که متعلق به این بیمه است به زودی به یک پایانه خسارت تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به بناهای تاریخی که بیمه ایران آنها را مرمت و احیا کرده است، ادامه داد: در این زمین یک بنای تاریخی دارای ارزش وجود دارد که می تواند به یک مرکز گردشگری جذاب تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ایران با بیان اینکه رعایت استانداردها و موازین میراث فرهنگی در مرمت و احیای این باغ تاریخی مدنظر خواهد بود، افزود: به گونه ای این بنای تاریخی را احیا می کنیم که بتوان از آن برای برگزاری جلسات استانی و ملی استفاده شود.

وی با تاکید برآنکه مالکیت این باغ تاریخی متعلق به بیمه ایران است، تصریح کرد: بخشی که بنای تاریخی در آن قرار دارد ثبت ملی خواهد شد و مابقی آن به پایانه خسارت بیمه ایران مبدل می شود.

بختیاری اظهار کرد: بیمه ایران یکی از بنگاه های اقتصادی بزرگ کشور است و با اشتیاق و علاقه این سرمایه گذاری را انجام می دهد زیرا به این اعتقاد دارد که گردشگری یک مزیت خیلی خوب برای بیمه ایران در بلند مدت است.

وی عنوان کرد: امیدواریم باغ تاریخی بیمه ایران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، طبق معماری اصیل و زیست بوم کرمان احیا شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70832
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.