مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد


تبدیل عمارت «صدرزاده» سیرجان به موزه صنعت سنگ آهن

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به آغاز مرمت عمارت صدرزاده سیرجان گفت: این عمارت تاریخی با مشارکت شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان به موزه صنعت سنگ آهن تغییر کاربری خواهد داد.

“فریدون فعالی” در تشریح جزییات مرمت عمارت صدرزاده شهرستان سیرجان اظهار کرد: پس از اتمام مرمت و احیاء عمارت تاریخی صدرزاده سیرجان، موزه صنعت سنگ آهن در این عمارت به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه عمارت صدر زاده در سال 1396 توسط شرکت نظم آوران صنعت و معدن گل گهر سیرجان خریداری شد، افزود: پس از تهیه طرح مرمت و احیاء این بنای تاریخی، عملیات مرمت حفاظتی آن از ابتدای سال1398 آغاز شد.

فعالی با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات مرمت جامع این اثر تاریخی در حال انجام است، تصریح کرد: جلب مشارکت شرکت های بزرگ صنعتی در امر مرمت و احیاء آثار تاریخی- فرهنگی از اهداف اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است که به صورت جدی دنبال می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: امید است سایر شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود همکاری لازم را با این اداره کل به عمل آورند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36716
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.