دستگیری هشت حفار غیر مجاز در رفسنجان

رئیس میراث فرهنگی شهرستان رفسنجان از دستگیری حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن منصورآبادی رئیس میراث فرهنگی شهرستان رفسنجان گفت: بر اساس گزارش واصله از منابع محلی مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز سودجویان و سوداگران عتیقه در منطقه سرچشمه رفسنجان سریعا خبر از سوی فرماندهی و نیرو‌های کلانتری سرچشمه و نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان مورد بررسی و صحت وسقم قرار گرفت.

منصور ابادی افزود: پس از کسب دستور قضایی بلافاصله اکیپی متشکل از ماموران کلانتری سرچشمه و نیرو‌های پلیس آگاهی شهرستان و یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل وقوع جرم اعزام و ۸ تن از عاملان این حفاری‌های غیر مجاز به همراه فرد اصلی و سرتیم گروه در حین ارتکاب جرم دستگیر و پس از تهیه صورتجلسه تحویل مراجع قضایی شدند.

او گفت: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی ـ فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور وآلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود. چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است، یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه برضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به‌حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

منصورابادی تصریح کرد: مردم میتوانند اخبار واطلاعات دراین زمینه را با تماس به شماره ۱۱۰ یا کلانتری‌ها و یگان حفاظت میراث فرهنگی، دهیاران و شورا‌ها درمیان بگذارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33239
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.