فاز اول طرح اجرای موزه گلیم سیرجان مورد بررسی قرار گرفت

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: فاز اول طرح اجرای موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان با حضور شهردار این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کرمان نو، فریدون فعالی به جلسه بررسی طرح اجرای موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان اشاره و اظهار کرد: در ابتدای این جلسه مشاور طرح مذکور به ارائه پیشنهاد برای اجرای این موزه در قالب نقشه‌های متفاوت پرداخت که با نقطه نظراتی از سوی گروه کارشناسی مواجه شد.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: در این جلسه مقرر شد مشاور ظرف مدت ۱۵ روز نقشه‌های فاز دوم را ارائه کند و شهرداری سیرجان نیز ظرف مدت ۳۰ روز پیمانکار طرح را انتخاب کرده و عملیات اجرایی این موزه را آغاز کند.
او بیان کرد: موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان در ساختمانی متعلق به شهرداری با زیربنایی به مساحت ۶۲۰ مترمربع در ۲ طبقه اجرا می‌شود.
فعالی با اشاره به اینکه هنرمندان زیادی در کرمان و سیرجان به تولید گلیم مشغول هستند، خاطرنشان کرد: همچنین این هنرمندان در حوزه صادرات و ارزآوری صنایع‌دستی در سالهای گذشته به ویژه زیراندازها موفق عمل کرد‌ه‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70675
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.