یک سال بیمه رایگان برای قالیبافان کرمانی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: قالیبافان متقاضی بیمه رایگان می‌توانند از ۱۴ تا ۲۸ آبان‌ماه سال‌جاری با مراجعه به ادارات این سازمان در سراسر استان اقدام به ثبت‌نام کنند.

مهدی حسینی‌نژاد با اشاره به پیگیری و رایزنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با مرکز ملی فرش ایران و همچنین حمایت معاونت اشتغال روستایی ریاست جمهوری افزود: امکان پوشش حداکثری قالیبافان در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف فراهم شده است.

وی اظهار داشت: قالیبافانی که کارت قالیبافی دارند و یا دارای گواهینامه مهارت از سوی فنی و حرفه ای هستند، مشمول این بیمه رایگان شده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تمامی کسانی که در حرفه قالیبافی و مشاغل مربوط به آن در شهرهای این استان مشغول به کارند نیز مشمول این بیمه می‌شوند.

وی عنوان کرد: با وجود ۴۰ هزار هنرمند فرش باف واجد شرایط بیمه در استان کرمان اکنون تنها ۱۸ هزار نفر از این افراد بیمه شده‌اند و بیمه قالیبافان پس از اتمام مهلت تعیین شده به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

ثبت‌نام بیمه قالی‌بافی در کرمان ۲ هفته تمدید شد

حسینی‌نژاد با اشاره به بیمه بافندگان فرش دستباف افزود: فرش دستباف کرمان قدمت زیادی دارد و این استان قطب تولید فرش دستباف کشور محسوب می‌شود و شهرت جهانی دارد و کرمان یکی از استان‌های سرآمد و مطرح در حوزه فرش می‌باشد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام بیمه بافندگان فرش دستباف با پیگیری‌های این سازمان به مدت ۲ هفته دیگر تمدید شد و نام نویسی و ثبت برای قالیبافان زحمتکش استان با حق بیمه رایگان در سال نخست انجام می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: متقاضیان می‌توانند در ساعات اداری به ساختمان شهید ایرانمنش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان واقع دربزرگراه امام و یا ادارات صمت شهرستان مربوطه خود مراجعه و نام‌نویسی کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57999
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.