اهدا ۱۵ قطعه شی تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدای ۱۵ قلم شی تاریخی به یگان حفاظت این اداره کل خبر داد.

به گزارش کرمان نو، سرهنگ سید‌علی حسینی اظهار کرد: این اشیا که شامل کاسه و ظرف کلریتی، النگو، حلقه و سرپیکان مفرغی، پیاله و ظرف شیشه‌ای می‌شوند به دوره اسلامی و هزاره سوم پیش از میلاد مسیح برمی‌گردند.
او افزود: براساس گزارش رسیده از حوزه حفاظتی شهرستان ارزوییه، دو نفر از میراث‌بانان افتخاری به نام‌های مصطفی خدابخش و علی رهبر اشیای مذکور را به صورت داوطلبانه به حوزه حفاظتی این شهرستان اهدا کرده‌اند.
حسینی بیان کرد: خوشبختانه نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با انجام تمهیدات اطلاعاتی و فرهنگ‌سازی بومی و محلی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی توانسته‌اند در زمینه کشفیات اشیای تاریخی موفقیت‌های خوبی به دست آورند.
او خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره‌کل با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69870
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.