هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی از مهمترین ظرفیت های گردشگری کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان این مطلب که میانگین اقامت گردشگر در استان کرمان ۱.۸ شبانه روز است، تصریح کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم مسیرهای گردشگری در استان تعریف کنیم و استان کرمان در مسیر تورهای کلاسیک کشور قرار ندارد ضمن آنکه در فرودگاه کرمان ایرلاین‌های خارجی نداشته و ویزای فرودگاهی صادر نمی‌کنیم همچنین در معرفی ظرفیت‌های استان در فضای مجازی جزء ۵ استان آخر کشور هستیم.

“فریدون فعالی” صبح امروز ۱۶ مهرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان، گردشگری را یکی از صنعت‌های پررونق و درآمدزای جهان دانست و بیان کرد: بسیاری از کشورها توسعه خود را بر محور گردشگری قرار داده‌اند که با توجه به ظرفیت های گردشگری، تاریخی و طبیعی موجود در کشور، باید در راس برنامه ها قرار گیرد.

وی از ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: ۷ اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی، ۲۰ موزه فعال با ۱۰ هزار شی‌ء تاریخی، ۱۱ فصل کاوش در سطح استان، ۴۷۴ واحد اقامتی، پذیرایی و بوم‌گردی با  ۱۴ هزار و ۳۶۰ تخت و ۷۸ دفتر خدمات مسافرتی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان کرمان در دست انجام است که با اجرای این طرح‌ها ۵ هزار تخت نیز به تخت های استان کرمان افزوده می‌شود.

وی به ورود گردشگران داخلی به استان کرمان در ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره و ادامه داد: ۱۲۳ هزار و ۴۵۰ گردشگر داخلی تا پایان شهریورماه سال جاری وارد استان کرمان شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است ضمن آنکه ۲۲ هزار و ۹۹۷ نفر گردشگر خارجی نیز در این بازه زمانی از استان کرمان بازدید کرده اند که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و این رشد به دلیل آن است که سفر به ایران با توجه به پایین بودن ارزش ریال نسبت به دلار، ارزان شده است.

فعالی با بیان این مطلب که میانگین اقامت گردشگر در استان کرمان ۱.۸ شبانه روز است، تصریح کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم مسیرهای گردشگری در استان تعریف کنیم و استان کرمان در مسیر تورهای کلاسیک کشور قرار ندارد ضمن آنکه در فرودگاه کرمان ایرلاین‌های خارجی نداشته و  ویزای فرودگاهی صادر نمی‌کنیم همچنین در معرفی ظرفیت‌های استان در فضای مجازی جزء ۵ استان آخر کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با تهیه طرح جامع گردشگری مباحثی برای بهتر شدن شرایط در قالب این طرح برنامه‌ریزی و تدوین می‌شود که بتوانیم با برنامه کاربردی و جامعه محور تحقق گردشگری پایدار را در استان محقق کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلیمن “حسن علیدادی‌سلیمانی”نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه خطاب به مدیران استانی گفت: به مسئولیت دینی و الهی خود عمل کنید و در مسیر عدالت حرکت کنید و مسیرتان، مسیر عدالت باشد اما در درونتان حقارت باشد.

وی با تاکید برآنکه همه تلاش خود را صرف رساندن حق به حقدار کنید، تصریح کرد: هر چه دایره اختیارات و نفوذمان وسیع است به همان اندازه باید حقارت درون داشته باشیم تا دچار کبر و غرور نشویم و اگر در درون حقیر نشویم و در بیرون بزرگ باشیم حتما از مسیر عدالت خارج خواهیم شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36163
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.