افزون بر ۱۹ هزار متر مربع از اراضی ملی رفسنجان رفع تصرف شد

مسعود حیدری پور افزود: مأموران پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی رفسنجان طی ۲ روز گذشته با همکاری یگان امداد نیروی انتظامی حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان را از دست متخلفان و زمین خواران خارج کرده و به بیت المال برگردانده اند.

وی ادامه داد: این مأموران به منظور اجرای حکم و رفع تصرف ۱۵ هزار و ۹۲۶ مترمربع از اراضی منابع ملی به محل قسمت دوم علم آباد منطقه دشت لاهیجان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: متخلفان در این منطقه از چاه موتور تخلفی امین آباد اقدام به درختکاری (پسته کاری) کرده بودند که با اجرای حکم دادگستری، اراضی دولتی بازپس گرفته و به دولت بازگردانده شد.

حیدری پور خاطرنشان کرد: همچنین روز گذشته مأموران این پاسگاه ویژه حفاظت سه هزار و ۵۷۸ متر مربع از اراضی دولتی را روبروی ورودی روستای باقرآباد از توابع منطقه نوق شهرستان رفسنجان از دست متخلفان پس گرفته و به دولت بازگرداندند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رفسنجان در ادامه از تخریب ۳۱ باب کوره ذغال سوزی غیر مجاز و رفع تصرف اراضی دولتی که صاحبان کوره‌ها در آنها اقدام به ذغال سوزی کرده بودند خبر داد و گفت: ماموران پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی رفسنجان، کوره‌های ذغال سوزی بدون مجوز را که در اراضی منابع ملی اطراف تقی آباد، ساقی، شریف آباد و کشکوئیه فعالیت می‌کردند طبق دستور قضایی کشکوئیه و با همکاری پاسگاه‌های انتظامی کشکوئیه و شریف آباد رفع تصرف کردند.

وی یادآور شد: هرگونه دخل و تصرف و احداث کوره بدون مجوز در اراضی ملی جرم محسوب و با متخلف برخورد قانونی می شود.

حیدری پور از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیر قانونی اراضی ملی و بروز حریق در عرصه‌های منابع ملی با شماره رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت استان کرمان و شماره ۰۳۴۳۴۲۶۶۱۷۵ پاسگاه ویژه حفاظت رفسنجان تماس حاصل کنند.

رفسنجان با ۳۱۱ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29249
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.