ساخت مجتمع فرآوری خرما با ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در بم آغاز شد

ساخت ۲ مجتمع فرآوری و بسته‌بندی خرما با مجموع سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان روز یکشنبه در شهرستان بم استان کرمان از قطب‌های مهم این محصول کشور شروع شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، کلنگ زنی این ۲ مجتمع همزمان با سالروز زلزله پنجم دیماه سال ۸۲ با حضور مسئولان مختلف از جمله استاندار کرمان انجام شد.

یکی از این پروژه ها مربوط به فرآوری خرما با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه است که با زیربنای ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و ظرفیت تولید ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن در سال اجرایی خواهد شد.

همچنین طرح دیگر سرتینگ و بسته بندی کارخانجات فرآوری خرما و کارخانه های وابسته است که با حجم سرمایه ۱۸۰ میلیارد تومانی در زیربنای ۲۰ هزار مترمربع و ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن در سال احداث خواهد شد.

استاندار کرمان در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت: ارزش اصلی در توانمندسازی افراد است نه در فقر، زیرا هر جا فقر باشد دین، انسانیت و شرف از بین می رود همانطور که بیش از ۸۰ درصد مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی فقر است.

علی زینی وند بیان کرد: در کشور بسیاری از نظام های اداری ما مانع اجرای طرح های توسعه هستند و باید آنها را کنار زد.

وی اظهارداشت: در کشور در تمامی سطوح به یک خود آگاهی رسیده‌ایم  که موانع را رفع و زمینه را برای تولید، اشتغال و میدان دادن به بخش خصوصی که نجات دهنده کشور می تواند باشد، فراهم کنیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: اتفاق خوبی که در کشور رخ داده اینکه دستگاه های قضایی و امنیتی ما پیشتاز در رفع موانع تولید هستند؛ به طور مثال مشکلاتی که در شهرستان بم برای خودروسازی ها رخ می دهد دستگاه قضایی و امنیتی از ما مدیران دولتی هم جلوتر هستند؛ اینها زمینه های خوبی هستند که در کشور بروز می‌کند.

وی افزود: رویکرد بسیار خوبی رییس جمهور در این دوره دارند و اختیارات به استانداران می دهند که در صورت تصویب بودجه ۱۴۰۱ موانع موجود برداشته می شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: اگر مدیران به دنبال حل مساله باشند به جای اینکه در تاروپود بخشنامه ها بگردند، در همان قوانین راه حل هم وجود دارد؛ ضمن اینکه در شرایط جدید اتفاقات بهتری برای تسهیلگری در سرمایه گذاری رخ می دهد.

زینی وند توضیح داد: در استان کرمان باید سطح زیرکشت و برداشت آب را کم کنیم ولی می توانیم همزمان با مدیریت مناسب، درآمدها را چند هزار برابر کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت همراهی همه بخش ها برای رفع موانع تولید و افزایش بهره وری گفت: در جاهایی که به لحاظ قوانین به بن بست می خوریم دستگاه قضا مشکل را حل می کند این درحالی است که حمایت ائمه جمعه نیز در این زمینه ها وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82199
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.