توضیحات شرکت برق درباره افزایش ۳۰۰درصدی قبض برق


نرخ مصرف برق مناطق گرمسیری، مانند مناطق عادی محاسبه شد

معاون امور مشترکان شرکت توزیع برق جنوب کرمان در توضیح افزایش چندبرابری قبض برق در جنوب کرمان، گفت: از ابتدای آبان نرخ مصرف برق مناطق گرمسیری مانند مناطق عادی محاسبه می‌شود که تا سقف ۲۰۰ کیلو وات هزینه کمی برای آنها محسوب خواهد شد، اما هر چه میزان مصرف برق مشترکان بالا برود، به صورت پلکانی هزینه برق مشترکان بالا می‌رود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، در حالی که در فصل زمستان مصرف برق و هزینه آن برای مشترکان نسبت به تابستان و اوج بار مصرف باید کاهش چشمگیری داشته باشد اما صدور قبض با رقم‌های بالا و گاها میلیونی برای برخی مشترکان طی روزهای اخیر شوک شدیدی به آنان در استان کرمان وارد کرده است.

به طور مثال در قبض یکی از مشترکان شرکت توزیع برق جنوب کرمان ، برای دوره ۳۶ روزه از ۲۸ شهریور تا سوم آبان ماه با مصرف یک هزار و ۸۵۲ کیلووات مبلغ ۲۶۷ هزار ریال محاسبه شده است، اما برای بازه زمانی سوم آبان تا ۱۰ دی به مدت ۶۷ روز با کارکرد یک هزار و ۴۳۰ کیلو وات با احتساب بدهی دوره قبل ۱۰ میلیون و ۹۸۶ هزار ریال محاسبه شده است.

با توجه به اینکه تعرفه برق برای مناطق جنوبی کرمان که اقلیمی گرم دارند، به طور ویژه باید محاسبه شود و گرمای این مناطق حتی تا ماه‌های مهر و آبان نیز ادامه دارد، محاسبه بهای برق به صورت همسان با سایر مناطق اجحاف در حق مردم جنوب است که البته گویا این مشکل در سال‌های گذشته نیز مشاهده شده و هر سال با پادرمیانی مسئولان و نمایندگان مجلس، به صورت مقطعی مشکل حل شده اما حل ریشه ای آن گویا قرار نیست انجام شود.

معاون امور مشترکان شرکت توزیع برق جنوب کرمان در توضیح این مساله در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تکرار این مساله در سال‌های گذشته گفت: تعرفه مصرف برق به صورت سراسری و توسط هیات وزیران با مصوبه مجلس شورای اسلامی تعیین و توسط نرم‌افزار و با توجه به الگوی مصرف محاسبه می‌شود.

محمود محمود آبادی افزود: از ابتدای آبان نرخ مصرف برق مناطق گرمسیری مانند مناطق عادی محاسبه می‌شود که تا سقف ۲۰۰ کیلو وات هزینه کمی برای آنها محسوب خواهد شد، اما هر چه میزان مصرف برق مشترکان بالا برود، به صورت پلکانی هزینه برق مشترکان بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: به طور مثال مشترکی که مصرف تا ۲۰۰ کیلو وات با نرخ ۳۰۷ تومان به ازای هر کیلو وات برای او محاسبه می‌شده است، اگر مصرف برق زیاد داشته باشد تا یک هزار تومان نیز برای هر کیلو وات ساعت باید بپردازد که همین موضوع قبض برق را افزایش شدیدی می‌دهد.

معاون امور مشترکان شرکت توزیع برق جنوب کرمان بیان کرد: حتما مشترکان باید توجه داشته باشند که تعرفه برق در ماه های سرد سال برای مناطق جنوب کرمان مانند سایر نقاط کشور محاسبه می‌شود و باید برای جلوگیری از افزایش هزینه مصرف برق الگوی مصرف را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: مشکلات تعرفه برق در سال‌های گذشته نیز برای کسانی که الگوی مصرف را برای مناطق جنوبی کرمان رعایت نکرده‌اند وجود داشته است و در این شرایط حتما به مشترکان و شهروندان توصیه می‌کنیم برای گرمایش از وسائل برقی پرمصرف مانند بخاری برقی، آبگرمکن برقی یا کولر گازی کمتر استفاده کنند.

محمودآبادی گفت: گاهی ممکن است در قرائت کنتور اشتباهی پیش بیاید که مشترکان می‌توانند با مراجعه به امور مشترکان شرکت برق محل زندگی خود از جزئیات قبض برق اطلاع پیدا کنند و در صورت اشتباه قبض برای آنها اصلاح می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100266
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.