احیای جازموریان با طرح دریاچه ارومیه

علیرضا رزم حسینی در نشست مشترک منابع و طرح همیاران گفت که در قالب کمیته ای دنبال این هستیم طرحی که برای احیای تالاب ارومیه دنبال کردند را با تغییراتی در جازموریان مصوب کنند.

در این نشست همچنین هریک مسئولان از اقدامات خود در این زمینه گزارش ارائه داده ولی در این بین  عددی که مورد توجه استاندار قرار گرفت مقدار آب صرفه جویی شده در مدت اجرای این طرح بود.

به گفته یکی مسئولان از مدت اجرای این طرح در سال ۹۴ تا کنون ۹۸۹ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

این درحالی است که مصرف آب شرب استان کرمان در یک سال حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب است که استاندار با گفتن این نکته خواستار بررسی دقیق این آمار ارائه شده و راستی آزمایی در این مورد شد.

رزم حسینی از مسئولان جهاد کشاورزی خواست با کمک اتاق بازرگانی کرمان بررسی دقیق در مورد مقدار مصرف صرفه جویی واقعی آب بررسی دقیق صورت گیرد و گزارش آن اعلام شود.

وی گفت اگر نیمی از این درصد ها نیز درست باشند ما در زمینه صرفه جویی مصرف آب کار بزرگی کرده ایم و افتخار بزرگی برای کرمان حساب می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ مصرف در حوزه کشاورزان و کشاورزی حساسیت زیاد شود و خاموش کردن موتورپمپ ها نیز در این بخش به کاهش مصرف کمک می کند.

رزم حسینی گفت: اتاق بازرگانی با فعال کردن تشکل های آب بر آن می تواند به فرهنگ سازی کمک کند.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی کمک زیادی به حفظ منابع آب استان کرده است گفت: ما
باید از وزارت نیرو بخواهیم حال که ما در حفظ منابع تلاش کردیم و با داشتن چند سد کمک زیادی به صرفه جویی منابع آبی کردیم از درصد منابع مالی که در اختیار استان ها می توانند بگذارند بخشی را به استان کرمان اختصاص دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11107
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.