نویدکیا، سرمربی مس رفسنجان:


هیچ‌وقت نگفتم در مس کار خارق‌العاده‌ای کردم | هر کاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!

سرمربی مس رفسنجان در پاسخ به سؤالات حاشیه‌ای در نشست خبری قبل از بازی با گل‌گهر سعی کرد آرامش خود را حفظ کند و با آرامش پاسخ‌گوی سؤالات خبرنگاران باشد.

به گزارش کرمان‌نو، پس از اخراج ساکت الهامی از مس رفسنجان و پس از کش‌وقوس‌های فراوان محرم نویدکیا که همگان او را به آرامش و متانت می‌شناسند به مس رفسنجان آمد و در مدتی هم که در این باشگاه بوده عملکرد فنی قابل‌قبولی داشته و در این مدت باختی با مس رفسنجان نداشته است.

نویدکیا وقتی ظهر روز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی قبل از دیدار تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان حضور یافته بود با چند سؤال حاشیه‌ای از سوی یکی از خبرنگاران رفسنجانی مواجه شد و بدون عصبانیت و با متانت خاص خودش به این سؤالات پاسخ‌گو بود.

او نه‌تنها از پرسشی درباره چرایی برگزاری تمرینات مس در تهران ناراحت و عصبانی نشد که با بیان اینکه فضای مجازی را دنبال نمی‌کند و اخبار را چندان نمی‌خواند به اسطوره‌سازی نسبت به خودش واکنش نشان داد و گفت که دوست ندارد چنین اتفاقی را تجربه کند.

او در پاسخ به این سؤال که چرا تمرینات مس در تهران برگزار می‌شود گفت: «من نیم‌فصل وارد این تیم شدم و شرایط تیم همین بوده و من هم با همین روش تیم را اداره می‌کنم. چون با این شرایط آمدم، قرار شد همین‌طور تا آخر فصل ادامه بدهیم و بعد از آن مسئولان شرکت مس و مدیرعامل‌ها و هیئت‌مدیره صحبت کنند که می‌خواهند چطور برنامه‌ریزی کنند؛ می‌خواهند تیم در رفسنجان بماند یا همین روش را ادامه بدهند؟ من حتی توضیح دادم که اگر می‌خواهند همین‌جا بماند، ممکن است بعضی از بازیکنانی که کیفیت بهتری دارند، نمانند. این جزء برنامه‌ریزی‌های کلان باشگاه است. چنین چیزهایی به سرمربی ارتباطی ندارد. نهایتش این است که مسئولان مس می‌گویند ما می‌خواهیم تیم را در رفسنجان نگه داریم. من به‌عنوان سرمربی یا می‌گویم با شما کار می‌کنم، یا می‌گویم خیلی ممنون، یک مربی بیاورید که بتوانید با این شرایط کار کند.»

من تا الان کی گفته‌ام کار خارق‌العاده‌ای کرده‌ام؟

او در ادامه در پاسخ به اینکه امتیازات او با مس تا قبل از بازی با فولاد با امتیازات الهامی برابر بوده؛ اما رسانه‌ها در حال اسطوره‌سازی از نویدکیا هستند نیز گفت: «من تا الان کی گفته‌ام کار خارق‌العاده‌ای کرده‌ام؟ من این‌ها را نمی‌دانم. اگر از من اسطوره ساخته‌اند، اطلاعی ندارم. من خیلی اهل فضای مجازی نیستم و نه اینستاگرام دارم و نه می‌خوانم. از زمانی که آمدم گفتم این تیم شرایط خوبی نداشت و وضعیت نابسامانی داشت سعی کردم تا جایی که می‌توانم کمک کنم که تیم حفظ شود و شرایط خوبی داشته باشد. نه گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم و نه گفتم فلان کار را کردم. از روز اولی که آمدم با ۱۲-۱۳ بازیکن کارم را شروع کردم؛ تیم از لحاظ روانی شرایط خویی نداشت؛ اما کم‌کم شکل نسبتاً خوبی گرفتیم. شما هم خیلی خودتان را ناراحت نکنید ۶ بازی دیگر به‌علاوه جام حذفی مانده و وقتی تمام شد، می‌توانید با مدیرعامل و مسئولان مس صحبت کنید و بگویید ما این مربی را نمی‌خواهیم یا این ساختار را دوست نداریم یا مردم دوست دارند این‌طور باشد. این‌ها چیزهایی نیست که من جواب بدهم.

نویدکیا درمورد قرارداد یک سال و نیمه خود و شایعات بازگشت به اصفهان نیز گفت:«من قرارداد ۱.۵ ساله دارم؛ ولی برای سال دوم بندی در قراردادم است که اگر باشگاه من را دوست نداشت یا فکر کرد نمی‌توانم کمک کنم، سال دوم جدا شویم یا اگر من حس کردم شرایطی که مدنظرم است، در باشگاه وجود ندارد و تیم خوب و منسجم و آبرومندی فراهم کند، من هم بتوانم جدا شوم.»

او درمورد استفاده از بازیکنان بومی در دربی کرمان نیز توضیح داد:«درباره بازیکنان بومی و غیربومی باید یک واقعیت‌هایی را قبول کنیم و آن‌هم این است که سال‌ها این تیم در لیگ اول کشور نبوده و شاید بازیکنانش از لحاظ کیفیتی و ذهنیتی نیاز به زمان دارند تا درست پرورش پیدا کنند و بتوانند در لیگ برتر بازی کنند. ما الان بازیکنان خیلی خوبی داریم که به تیم هم کمک می‌کنند. خیلی بازیکن بومی آن‌چنانی نداریم که بخواهم بگویم من ۱۰ تا از آنها را می‌آورم. من اعتقادی به اینکه هر سال ۵-۶ بازیکن از تیم پایه بیاورم و بعد بنشینم پُز بدهم و شما هم کیف کنید که این مربی سالی ۶ بازیکن می‌آورد، نیستم. من سعی می‌کنم سالی یکی دوتا بیاورم؛ اما به آنها بازی بدهم تا ببینیم کیفیت آنها نسبت به بازیکنانی که داریم، چقدر است و چقدر می‌توانیم از این‌ها برای آینده باشگاه استفاده کنیم. کمااینکه مثلاً الان من بیشتر از هر مربی به اکبری بازی می‌دهم؛ او هم کیفیت دارم و هم فوتبالیست خوبی است، ولی باید خودش هم استفاده کند و شانسش را از دست ندهد. کریم‌زاده هم در این مدت یکی دو بار مصدومیت بد داشت و خیلی نتوانست به تیم کمک کند که او هم کم‌کم به تیم اضافه شده و کمک می‌کند. دو سه تا از بچه‌های دیگر مثل متین و علیرضا محمودی را هم آوردم و یک بازیکن به نام پرهام هم یکی دو روز پیش اضافه کردیم که ببینم هر کدام از دید من بتوانند به تیم کمک کنند، کم‌کم اضافه می‌شوند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117834
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.