تعداد تصادفات فوتی و جرحی در راه‌های روستایی جنوب ۲ برابر شد


معاون استاندار: با آسفالت کردن راه‌های روستایی، صرفاً تلفات را بالا بردید

تعداد تصادفات راه‌های روستایی جنوب ۲ برابر شده است. رشدی که به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در راه‌های روستایی شمال استان هم دیده می‌شود. آیت‌اللهی موسوی در این جلسه با بیان اینکه با آسفالته کردن راه‌های روستایی تعداد تلفات را بالا بردید، گفت: با این بودجه صدسال طول می‌کشد که راه‌های روستایی آسفالت شود و این شیوه که این راه‌ها را به هر طریقی آسفالت کنید، چیزی جز بالارفتن تلفات برایمان ندارد.
 

به گزارش‌کرمان ‌نو، طبق اطلاعاتی که رئیس پلیس‌راه جنوب استان کرمان در جلسه ستاد راهبری تصادفات استان ارائه داد تعداد تصادفات فوتی و جرحی در راه‌های روستایی جنوب استان کرمان از ۲۸ مورد به ۶۱ مورد رسیده است. آمار افزایشی که به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در شمال استان هم دیده می‌شود.

سرهنگ امیر معین‌الدینی علت این مسئله را آسفالت شدن این راه‌های نامناسب خواند که پلیس راهور در آن محل حضور ندارد. سرهنگ معین‌الدینی تعداد تصادفات فوتی و جرحی در ۶ ماه اول سال را ۴۶۳ مورد قید کرد. به گفته او ۵۳ درصد از این تصادفات در محورهای اصلی با ۲۴۴ مورد، بعد از آن راه‌های فرعی با سهم ۳۴ درصدی و ۱۵۸ مورد تصادفات قرار دارد. سهم راه‌های روستایی نیز از ۶ درصد در سال قبل به ۱۳ درصد رسیده است و طی این ۶ماهه ۶۱ مورد فقره تصادف فوتی و جرحی داشته است.
رئیس پلیس‌راه جنوب استان کرمان با اشاره به ۲ برابر شدن تعداد تصادفات فوتی و جرحی نسبت به سال گذشته دلیل آن را آسفالت شدن این معابر دانست. او با بیان اینکه جاهایی دارد آسفالت می‌شود که ما اصلاً حضور نداریم، گفت: این راه‌های آسفالته روستایی تصادفات را بالا برده، هر چند که بالارفتن آمار گواهینامه‌ها هم از عواملی است که منجر به افزایش تصادفات خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در واکنش به بالارفتن حجم تصادفات در ۶ ماه ابتدای امسال، گفت: با آسفالته کردن راه‌های روستایی داریم تلفات را بالا می‌بریم، ضمن اینکه با این بودجه‌های استانی صدا سال طول می‌کشد تا کل این مسیرهای روستایی آسفالت شوند.
آیت‌اللهی موسوی با بیان اینکه با آسفالت کردن موردی این راه‌ها به جایی نمی‌رسیم، ادامه داد: آسفالت کردن این راه‌ها باوجوداینکه پلیس راهور در این محل‌ها حضور ندارد، تبعاتی جز بالارفتن تلفات ندارد.

در ادامه این نشستی آماری از سهم خودروهای سوتی در تلفات جنوب ارائه شد. طبق آمار رئیس پلیس‌راه جنوب در این ۶ماهه ابتدای سال ۱۴ فقره تصادف به دلیل خودروهای سوتی در جنوب رخ‌داده که در پی این تصادفات ۲۵ نفر جانشان را از دست دادند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122077
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.