مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان؛


«سرخی آنتیگونه» شخصیت واقعی تئاتر کرمان را نمایندگی می‌کند

 مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان گفت: نمایش «سرخی آنتیگونه» زمانی که جامعه تئاتری کرمان با اجراهایی که به سمت ابتذال می‌روند در حال اجراست. ممکن است این کار در جاهایی از اجرا نیاز به تمرین بیشتر یا نیازمند اتفاقات دیگری باشد، اما شخصیت واقعی تئاتر کرمان یک چنین کاری است.

به گزارش کرمان‌نو | فاطمه آقاملایی – نشست رسانه‌ای تئاتر «سرخی آنتیگونه» شامگاه یکشنبه ۱ شهریور در پلاتو همایون صنعتی، با حضور مازیار رشیدصالحی کارگردان، بازیگران نمایش و اهالی رسانه برگزار شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان در این نشست گفت: نمایش «سرخی آنتیگونه» در زمانی که جامعه تئاتری کرمان با اجراهایی که به سمت ابتذال می‌روند در حال اجراست. ممکن است این کار در جاهایی از اجرا نیاز به تمرین بیشتر یا نیازمند اتفاقات دیگری باشد، اما شخصیت واقعی تئاتر کرمان یک چنین کاری است.

بذرافشان افزود: امروزه شاهد اجرای گروه‌هایی هستیم که سه سال پشت‌سرهم اجرا می‌روند و خلاقیت تغییر نام کارشان را ندارند. سعی می‌کنند آن چیزی که چیزی نیست را با تبلیغات و پروپاگاندا به خورد مخاطب دهند. نسبت هزینه، بلیت و آن چیزی را که ارائه می‌کنند، با آن واقعیتی که در جامعه است را بر هم زده‌اند که نتایج اسف‌باری برای آینده تئاتر کرمان به بار می‌آورد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان عنوان کرد: درگذشته تئاتر کرمان را در کشور با چنین کارهایی می‌شناخته‌اند؛ اما امروزه با بعضی کارهایی که به جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای می‌روند باعث تغییر نگاه دوستانی است تئاتر گذشته ما را شناخته‌اند.

این کارشناس و فعال حوزه تئاتر کرمان یادآور شد: در تئاتر کرمان جدال ابتذال با آنچه که باید باشد شدید شده و امیدواریم با کمک رسانه‌ها بتوانیم در این جنگ آنچه را که واقعیت دارد و آنچه که باید باشد تا ما را به پیشرفت سوق دهد توسعه دهیم.

او با اشاره به نشانه‌های آشنایی که در جامعه و نمایش مشترک‌اند عنوان کرد: در خیلی از کارها آنچه در متن است کارگردان یک ما به‌ازای تصویری برای آن ایجاد می‌کند که هیچ اتفاق دیگری در آن رخ نمی‌دهد؛ اما در این کار اگر متن را از اجرا جدا کنیم کارگردان در اجرا اثر تازه‌ای را تولید کرده و در آن برای ما نشانه‌های آشنا به آنچه که در جامعه ما است اشاره می‌کند.

بذرافشان افزود: یک سری جریان‌های هنری باعث می‌شوند ذائقه اکثر مخاطبان ما به دلیل دیدن کارهایی که شاخصه اجرایی تئاتر نداشته و جای آن روی صحنه تئاتر نبوده تغییر کند.

داستان کلی ایستادگی و مقاومت مردم ژاپن و آمریکایی ژاپنی‌تباری است که بعد از حمله ژاپن به بندر پرل هاربر در زمان جنگ جهانی دوم طی فرمان رئیس‌جمهور آمریکا در اردوگاه‌های نظامی محبوس شدند. «سرخی آنتیگونه» شخصیت پیچیده و متفاوت آنتیگونه را به تصویر می‌کشد که در عین مقاومت شخصیت فداکار جسور و شجاع آن را نشان می‌دهد.

کارگردان نمایش «سرخی آنتیگونه» مسئله آدم‌های نمایش را هویت عنوان کرد و دلیل ریتم کند اجرای خود را انتقال رخوت و سختی زندگی شخصیت‌های داستان به مخاطبان دانست و گفت: من مخاطبم را در عین تماشاچی یک واقعه رخوت‌بار تلخ و خسته‌کننده شریک نیز می‌دانم.

رشیدصالحی ادامه داد: تمرین این نمایش از ۱۵ اردیبهشت طی ۵۵ جلسه شروع و در ۲۸ شهریور به اجرا رسید که تا ۱۵ مهر نیز ادامه دارد

مازیار رشیدصالحی در پایان با تشکر از آکادمی صحنه کافه گذر گفت: آکادمی صحنه با در اختیار قراردادن مکانی برای تمرین ما و کافه گذر از نظر مالی حمایتگر ما برای اجرای این نمایش بودند.

تئاتر «سرخی آنتیگونه» نوشتۀ چیوری میاگاوا به کارگردانی مازیار رشیدصالحی تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۰ در پلاتوی یادگاران صنعتی به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از طریق سایت تیوال یا به‌صورت حضوری درب سالن تهیه کنند.

9223372036854775808 210333

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122144
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.