در آستانه هفته گردشگری در استان کرمان مطرح شد؛


۱۰۰ دفتر خدمات مسافرتی و ۱۶۰ اقامتگاه بوم گردی راکدند

ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان نزدیک ۳۰ درصد است، وضعیتی که در دفاتر خدمات مسافرتی هم دیده می‌شود؛ اما این بار به مناسبت هفته گردشگری باز افتتاح اقامتگاه‌های بیشتر در برنامه گنجانده شده است.

به گزارش کرمان‌نو، موضوعی که تجلی، معاون گردشگری و صنایع‌دستی استان در پاسخ به آن به کرمان نو می‌گوید: ما متولی مجوز اقامتگاه هستیم و نمی‌توانیم جلوی کار را بگیریم، اما طبق برآورد ما از ۱۳۰ مجوزی که برای دفاتر خدمات مسافرتی دادیم، ۱۰۰ دفتر راکد شدند و از ۳۴۷ مجوزی هم که برای بوم‌گردی دادیم بیش از ۱۶۰ بوم‌گردی راکدند.

مشکل نبود مسافر است اما برنامه‌ای که اداره کل میراث‌فرهنگی برای احیای اقامتگاه‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی‌اش در نظر گرفته حول محور تسهیلات می‌چرخد. محمدحسین تجلی، معاون گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در این جلسه از پرداخت تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی برای خرید تجهیزات برای ایجاد سایت و برگزاری تورهای گردشگری خبر می‌دهد .

تجلی البته در گفته‌های خود به این نکته اشاره می‌کند که تعداد متقاضیان دفاتر خدمات مسافرتی به‌شدت کاهش پیدا کرده است. او دراین‌رابطه می‌گوید: هر سال ۱۰ مجوز برای دفاتر خدمات گردشگری صادر می‌کردیم امسال ۲ تا مجوز صادر شده است.

معاون گردشگری و صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی در خصوص اقدامات پیش‌بینی شده برای احیای بوم‌گردی‌ها نیز تأکیدش بر گردشگری خوراک است.

او با بیان اینکه در خیلی از استان‌ها گردشگری خوراک مطرح شده و خیلی پیشرو هستند، ادامه داد: این اتفاق باید در بوم‌گردی‌ها استان نیز رخ دهد، به همین جهت آموزش گردشگری خوراک با محور بوم‌گردی‌ها به انجام می‌رسد.

معاون گردشگری البته معتقد است دلیل فعالیت نداشتن و ضریب اشغال نزدیک ۳۰ درصد از سمت اقامتگاه‌های بوم‌گردی بدین جهت است که فعالیت اقامتگاهی در استان به‌صورت فصلی است.

او با اشاره به گردشگران در منطقه شهداد، می‌گوید: در این منطقه که بیشترین اقامتگاه‌های ما فعالیت دارند، عملاً فعالیتشان از مهر به بعد است و قبل از آن گردشگر چندانی به این منطقه نمی‌آید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122186
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.