معاون دادگستری کرمان خبر داد؛


ورود دستگاه قضایی به قطعی‌های مکرر برق در استان کرمان

 معاون دادگستری کرمان از ورود دستگاه قضایی به قطعی‌های مکرر برق در استان کرمان خبر داد و گفت: این موضوع از طریق استانداری کرمان نیز در حال پیگیری است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، سید مهدی قویدل صبح امروز ۷ مهر در نشست کمیته مشترک کمیته هماهنگی سرقت استان کرمان با موضوع پیشگیری از سرقت در شهرستان رفسنجان با اشاره به مشکلات و معضلات در روند تولید محصولات کشاورزی، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه قطعی برق مشکلاتی را برای کشاورزان در مناطق مختلف استان ایجاد کرده است باید با همکاری مسئولین و همراهی مردم این مشکلات کمتر شود.

او با بیان اینکه این موضوع از طریق استانداری کرمان در حال پیگیری است، ادامه داد: مسئولین دادگستری استان کرمان نیز این موضوعات را پیگیری و رفع مشکل را مطالبه می‌کنند.
معاون دادگستری کرمان با اشاره به اینکه طبق آمار روند وقوع سرقت و همچنین ورود پرونده‌های مرتبط با سرقت در شهرستان رفسنجان کاهشی است، بیان کرد: سرقت سیم برق در شهرستان رفسنجان ۵۷ درصد کاهش داشته است.

 قویدل با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل دادستانی کل کشور و همچنین مصوبات کمیته هماهنگی پیشگیری و مقابله با سرقت در استان کرمان نصب پابند الکترونیک به کلیه سارقین حرفه‌ای که دارای بیش از ۴ سابقه هستند، انجام می‌شود، گفت: قطعاً این اقدام در راستای کاهش وقوع سرقت و تأمین امنیت شهروندان مؤثر بوده و در حال پیگیری است.

او تأکید کرد: در موضوع پیشگیری از سرقت باید به پنج چالش مهم وجود اتباع بیگانه غیرمجاز، معتادین متجاهر دخیل در سرقت، وجود کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز، خریداران اموال مسروقه و همچنین عدم وجود پایش تصویری به‌روز و کارآمدسازی در سطح شهرها و روستاها تمرکز و جهت رفع این چالش‌ها اقدام شود.

 معاون دادگستری کرمان، افزود: خوشبختانه با همکاری و همراهی نیروهای بسیج، فراجا، فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان رفسنجان اقدامات مهمی با حمایت و مدیریت پلیس و مسئولین قضایی انجام شده که طبق آمار روند وقوع سرقت و همچنین ورود پرونده‌های مرتبط با سرقت در شهرستان رفسنجان کاهشی است.

 قویدل گفت: در اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در شهرستان رفسنجان همه نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج مردمی و سایر مسئولین قضایی و اجرایی در صحنه حضور دارند تا این طرح به‌خوبی اجرا شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

 معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان، عنوان کرد: اقدامات خود حفاظتی مانند تجمیع باغات و انسداد راه‌های غیرضروری، فنس‌کشی و نصب سیستم‌های پایش تصویری در به‌کارگیری نگهبانان تأیید صلاحیت شده و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های حفاظتی توسط کشاورزان در سطح باغات می‌تواند از وقوع سرقت محصولات کشاورزی پیشگیری کند.

او بیان کرد: بر اساس آمار استخراج شده از سیستم مدیریت پرونده در دادگستری کل استان کرمان میزان ورودی پرونده‌های قضایی در رفسنجان با موضوع تصادفات در پنج‌ماهه سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است به همین جهت ضرورت دارد در راستای پیشگیری از وقوع تصادفات در شهرستان اقدامات مؤثری انجام شود.

 قویدل گفت: از جمله راهکارهای کاهش تصادفات در شهرستان رفسنجان اصلاح نقاط حادثه‌خیز و افزایش سامانه‌ها و دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها و همچنین تکمیل پروژه‌های راه‌سازی است و اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ رانندگی در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و دادستان‌های سراسر استان جهت تسریع در روند تکمیل پروژه‌ها است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122303
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.