در پی دعوای ۲ وزارتخانه سر درآلو استان ۲۵۰ میلیون دلار ضرر دید؛


قطعی برق ۵۰ هزار میلیارد تومان به ما ضرر زد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در جلسه با مجمع نمایندگان از ضرر ۲۵۰ میلیون‌دلاری به استان در پی دعوای دو وزارتخانه سر می درالو خبر داد و گفت: نه فقط در موضوع درالو به دلیل تولیدنشدن کنسانتره بلکه به واسطه قطعی برق، صنایع ما ۵۰ هزار میلیارد تومان خسارت دیدند که به ضرر استان است.

به گزارش کرمان‌نو، خسارت قطعی برق در حالی است که طبق آماری که حسینی‌نژاد در این جلسه ارائه داد میزان تولید برق در استان مازاد بر مصرف بوده است. او دراین‌رابطه گفت: در استان ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق در استان در حال اجرا داریم و کل مصرف ما ۴ هزار و ۶۰۰ مگاوات است.

او با بیان این جمله که کمترین انتظار اختصاص برق در ایام پیک به واحدهایی که خودشان سرمایه‌گذاری کردند، گفت: ما برق را از این واحدها در ایام پیک می‌گیریم و به واحدهای صنعتی خسارت می‌زنیم و به استان‌های دیگر می‌دهیم.

رئیس سازمان صمت در این نشست همچنین از خرج ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از استان به واسطه، مالیات، حقوق دولتی و سود ۳ شرکت بزرگ گفت: با سقفی که بر سر بودجه می‌گذارند سال گذشته صرفاً ۳۰۰ میلیارد تومان به استان برگشت.

به گفته او در سال‌های گذشته به جهت سقف قانون بودجه میزان برگشت از حقوق دولتی در حد یک درصد بوده است؛ اما در بودجه امسال دیده شده تا ۶ درصد از حقوق دولتی به استان برگردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122581
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.