روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان؛


برگزاری نهمین اجلاس سالانه انرژی پاک در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی

نهمین اجلاس سالانه انرژی پاک در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفت در سالن همایشات دانشگاه تحصیلات تکمیلی برگزار شد

به گزارش «کرمان نو» به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان این آیین با حضور مدیرعامل، جانشین مدیرعامل در مدیریت برق شهرستان‌ها، معاونین مهندسی، برنامه‌ریزی و مدیران دفاتر تحقیقات، روابط‌عمومی، مدیریت مصرف، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق این شرکت و تعدادی از مدیران و مسئولین دانشگاه و صنعت برق در سالن همایشات دانشگاه تحصیلات تکمیلی، دهم مهرماه سال جاری به مدت دو روز، برگزار شد.
دبیر علمی نهمین اجلاس انرژی پاک، هدف از برگزاری این اجلاس را تبادل ایده‌ها و اطلاع از آخرین دستاوردهای جدید پژوهشگران در حوزه تولید و بهره‌برداری از انرژی‌های پاک در راستای افزایش بهره‌وری سیستم‌های انرژی قابل‌اطمینان و تاب‌آور و کاهش آلایندگی محیط‌زیست عنوان کرد.
وی همچنین افزود: امید است این همایش موجب گردد تا ضمن آشنایی با دستاوردهای جامعه علمی و شناسایی بهتر نیازها و ظرفیت‌های کشور در عرصه انرژی‌های پاک، گام مؤثری در زمینه توسعه بهره‌برداری از این منابع ارزشمند برداشته شود.
برگزاری میزگرد تخصصی با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های انرژی‌های پاک برای کاهش ناترازی‌های کشور
در بخش دیگر اجلاس از مدیران ارشد صنعت برق شامل حمزه صدیقی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان درخواست شد تا در خصوص تجربیات اجرائی در نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی به سؤالات شرکت‌کنندگان در این اجلاس پاسخ دهند.
او در ابتدای سخنان خود با اشاره به چالش‌های صنعت برق و ناترازی موجود، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر از سویی مسئله ناترازی انرژی و از سویی دیگر آلایندگی سیستم‌های انرژی و سوخت‌های فسیلی، نیاز به منابع انرژی پاک و روش‌های نوین تولید و مدیریت سیستم‌های انرژی را دوچندان کرده است.
حمزه صدیقی با تأکید بر هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بر هیچ‌کس پوشیده نیست و این وظیفه بر عهده ما است تا با استفاده از فرصت‌های ایجاد شده در قانون توسعه و قانون مانع‌زدایی از صنعت برق، علاوه بر حل چالش‌های پیش رو، به مشترکین بخش‌های مختلف کمک کنیم.
در پایان میزگرد تخصصی از مسئولین صنعت برق و دانشگاهی با اهدا لوح تقدیر از سوی رئیس دانشگاه و دبیر علمی اجلاس قدردانی به عمل آمد.
در ادامه این نشست ضمن بررسی آخرین تحولات حوزه انرژی کشور، وضعیت صنعت برق و اقدامات انجام شده برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، همچنین ضرورت هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه این‌گونه انرژی‌ها و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای توسعه پایدار صنعت برق استان تأکید شد.
لازم به ذکر است در این همایش، ۱۱۰ مقاله به دبیرخانه این اجلاس ارسال شد، ۴۰ مقاله به‌صورت پوستر و ۲۰ مقاله به‌صورت شفاهی ارائه شد که چهارمقاله از مقالات مذکور از شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان بودند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122713
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.