مدیرکل ورزش و جوانان در پاسخ به «کرمان نو»:


در انتخابات هیئت‌های ورزشی دخالت نکردم | در سهمیه ورزشکاران پارالمپیکی کاهش نداشتیم

پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان در نشست خبری از عملکرد خود در خصوص مدیریت ورزش استان دفاع کرد. او گفت: در انتخابات هیئت‌های ورزشی دخالت نکرده‌ایم. در ورزش زنان در حال پیشرفت هستیم. در کسب سهمیه پارالمپیکی‌ها هم وضعیت مناسبی داریم.

به گزارش کرمان‌نو، مدیرکل ورزش و جوانان استان در نشست خبری که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی روز چهارشنبه ۲۵ مهر با خبرنگاران داشت در پاسخ به سؤال «کرمان نو» درمورد وضعیت ناکارآمدی هیئت‌ها و نواقص و مشکلات در برگزاری انتخابات سالیانه آنها گفت: تقریباً در مدت مسئولیتم حدود ۶۰ الی ۷۰ مجمع انتخاباتی را برگزار کردیم و مجامع عمومی سالیانه را ما به هیئت‌ها تکلیف کردیم که هیئت‌های ورزشی مجامع سالیانه خود را برگزار کنند.
او ادامه داد: در اداره کل تلاش کردیم مجامع انتخاباتی را در نهایت بی‌طرفی، سلامت و شفافیت برگزار کنیم. به‌هیچ‌وجه ما به مجامع انتخاباتی ورود نمی‌کنیم. زمانی که ثبت‌نام انجام می‌شود، کسانی که برای تصدی یک هیئت ورزشی کاندیدا هستند پرونده افراد را به لحاظ مدیریتی و صلاحیتی بررسی می‌کنیم. زمانی که پرونده‌ها از این ۲ فیلتر رد شد دیگر برای ما هیچ فرقی نمی‌کند و از نظر ما صلاحیت نشستن بر روی صندلی ریاست هیئت را مشروط به اینکه اعضای مجمع به آنها رای بدهند را دارند.
پاریزی افزود: از اینجا به بعد ما این حق را به افرادی می‌دهیم که عضو مجمع هستند از روسای هیئت‌های شهرستانی گرفته تا نماینده مربیان و نمایند داوران و اعضای ثابت مجمع انتخاباتی. ما به‌هیچ‌عنوان دخالتی مبنی بر اینکه چه کسی رئیس هیئت شود انجام نمی‌دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه گفت: ما خیلی وقت‌ها به‌خاطر انتخاب‌نشدن برخی از افراد یا برعکس انتخاب‌شدن برخی دیگر هزینه‌های زیادی دادیم همین الان هم فشارهایی بر ما وارد است؛ اما ما به خودمان اجازه ندادیم برای انتخاب افراد در هیئت‌ها به شعور افراد توهین کنیم تا خدایی نکرده کسی که سال‌ها زحمت کشیده و ریاضت کشیده و در مجمع حضور داشته ما بخواهیم برای آنها تصمیم بگیریم که چه کسی باید در راس هیئت ورزشی قرار بگیرد و این اختیار را به خودشان دادیم تا تصمیم بگیرند.
او در پاسخ به سؤال بعدی مبنی بر کاهش سهمیه‌ها در پارالمپیک گفت: ما تا امروز کاهش سهمیه‌ای در رقابت‌ها نداشتیم ما در این دوره کاهش مدال داشتیم.
پاریزی ادامه داد: ما در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۴ ورزشکار و یک مربی داشتیم و در پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه ۳ ورزشکار و یک مربی داشتیم و برای اولین‌بار یک سهمیه در المپیک داشتیم. ما خانم ایرانمنش را به‌عنوان سرمربی تنیس‌روی‌میز در المپیک داشتیم.
او با بیان اینکه اعزام‌ها بر اساس یکسری تصمیم‌گیری‌ها انجام می‌شود گفت: برخی از این اتفاقات برمی‌گردد به تصمیم‌گیری‌هایی که شورای برون‌مرزی می‌گیرد و کاروان‌ها به‌صورت کیفی اعزام می‌شوند. ما اگر در نابینایان تیم داشتیم حتماً از استان ۲ سهمیه بود. همین‌طور در والیبال نشسته زنان اگر موفق به کسب سهمیه مسابقات می‌شدیم بدون شک سه سهمیه داشتیم که خودش باعث افزایش تعداد ورزشکاران ما می‌شد؛ بنابراین ظرفیت‌های ورزش در هیچ کجای استان کاهش نداشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123235
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.