معاون اجتماعی دادگستری کرمان:


۲۰۰۰ کودک در استان کرمان از تحصیل بازمانده‌اند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمان وجود دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از مهر، سید مهدی قویدل معاون اجتماعی دادگستری کرمان، صبح پنجشنبه ۳ آبان در نشست با فرمانداران استان کرمان با بیان اینکه متأسفانه استان کرمان در آسیب‌های اجتماعی نظیر فقر، اعتیاد و خودکشی وضعیت مطلوبی ندارد گفت: خودکشی و خشونت‌های رفتاری درصد قابل‌توجهی از کل آسیب‌های استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

 او افزود: طلاق و آسیب‌های ناشی از آن نیز در استان کرمان درخور توجه بوده و بالغ بر ۳۰۷۵ ملاقات فرزند طلاق صرفاً در ۶ماهه سال جاری صورت‌گرفته است.

او گفت: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۲۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۱۵۶۲ دانش‌آموز دارای والد زندانی هستند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان پروژه نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان) تصویب و تقسیم وظایف طی آئین‌نامه‌ای اعلام و ابلاغ شده و موضوع در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در مهرماه ۱۴۰۳ با حضور مدیران کل اعضای عضو پروژه نماد تشریح و تبیین شده است.

قویدل گفت: وظایف فرمانداران و استانداران برابر قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین سایر دستگاه‌ها به‌موجب آیین‌نامه ماده ۶ تشریح و تبیین شده است و تأکید بر اجرای این وظایف را برابر قانون داریم.

 او تأکید کرد: لزوم تخصیص یکی از موضوعات جلسات شورای اداری و اجتماعی در شهرستان‌ها با موضوع پروژه نماد و توجیه ارکان اصلی پروژه از جمله کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار … و بسیار احساس می‌شود که بایستی در دستور کار فرمانداران سراسر استان قرار گیرد

 قویدل با بیان اینکه فرمانداری، دادگستری و آموزش‌وپرورش سه ضلع اصلی اجرای پروژه نماد هستند به تشریح وظایف سه نهاد مزبور پرداخته و گفت: فرمانداران باید جلسات سیاست‌گذاری را برگزار و چالش‌ها و موانع اجرای پروژه را شناسایی و اعلام نمایند.

 این مقام قضائی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش باید بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان آسیب‌دیده و در معرض آسیب استان را احصا و به استانداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارسال کرده و همچنین در اجرای پروژه اهتمام تام داشته و هرگونه کم‌کاری احتمالی را جهت برخورد قضائی به مرجع قضائی اعلام نماید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123563
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.