حل نسبی مشکل آب شهداد

مدت طولانیست که بحث مشکل آب شهداد در سطح رسانه های مطرح شد. بنا به گفته منابع محلی این مشکل عبارت بود از اینکه مدتی قبل منبع تامین آب شرب این بخش از رده خارج شده بود. مسئولین برای تامین آب شرب منطقه از چاهی در سطح شهر که متعلق به شهرداری است و در نزدیکی چاههای فاضلاب قرار گرفته بود استفاده کردند. یعنی آب این چاه وارد لوله های تامین آب شرب شهر شد. آب این چاه دارای سختی بالا و بد مزه و بد رنگ و شایددارای آلودگی میکروبی بود.
عصر دیروز سایت خبری مهر به نقل از فرماندار کرمان بیان کرد که آب  آشامیدنی شهر شهداد به لحاظ کمی و کیفی مشکلی ندارد. بهمین دلیل کرمان نو طی تماسی جزئیات ماجرا را از محمد علی توحیدی جویا شد.
فرماندار می گوید که گزارشهایی به ما رسیده بود که آب گل آلود و کم فشار هست. به این دلیل به منطقه رفتیم مخازن را بررسی و از جهت مشکلات میکروبی آزمایشها را کنترل کردیم. به روایت وضع موجود آب شرب شهداد هیچ مشکلی ندارد . وی افزود که ازمایشهای میکروبی آب آشامیدنی هر روز انجام و کلر زنی در حد استاندارد صورت گرفته و کلر باقی مانده را بهداشت پس می گیرد. توحیدی ادامه داد که در مورد قطعی آب نیز فشار آب در مخزنی که ۵ متر ارتفاع آب ان است در ساعت ۱۰ چهار متر آب داشت . او خاطر نشان کرد که من به جمعی از مردم محلی گفتم برای بررسی وضعیت آب هر جایی که شما می گویید برویم.
توحیدی اطمینان خاطر داد که برای تامین آب آتی هم یک پروانه حفر یک حلقه چاه گرفته شده تا یکی دوماه آینده این چاه اضافه می شود. در مورد اینکه در ماههای اخیر چاه مورد اعتماد مردم از رده خارج شده بود توحیدی گفت از جزيیات مطلع نیستم ولی وضعیت فعلی قابل قبول است بدون اطلاع قبلی جهت بازدید رفتم.
عضو هیات موسس سازمان حمایت از توسعه شهداد نیز در این مورد به «کرمان نو» گفت که حدود دو ماه پیش پمپ یکی از چاههای تامین آب شهداد سوخت. که مامورین آب مشکل را حل کردند. اکنون چاهی نزدیکی  جاده نهبندان در حال حفرشدن است تا دو سه هفته آینده این چاه به بهره برداری میرسد.

 عباس تقی زاده می گوید که اکنون از چاه نزدیک زمین فوتبال قدیمی شهداد و چاه شماره ۴معروف به چاه جعفری که دارای وضعیت مناسبی ست آب منطقه تامین می شود. البته مشکل تامین آب هنوز وجود دارد حدود یکی دو ساعت در ۲۴ ساعت در برخی از محله های غربی اب قطع می شود.

اوادامه داد که برای مدت زمانی آب چاه شهرداری که آبی با کیفیت بسیار پایین بود وارد شبکه آب آشامیدنی میشد که دستگاه کلرزنی اتوماتیک اب شهداد هنوز کنار چاه شهرداری قرار دارد..پس از تماسهای مکرر مردم با سامانه ۱۱۱ فرماندار به منطقه سفر کرده و به موضوع رسیدگی کرده است.

وی افزود که اخرین اعتراض مردم شهداد در مورد آب اخیرا بدلیل شکستگی لوله آب در محله باغ کشاورزی شهداد بوده که تعداد کمی از مشترکین آب در آن منطقه یک شب با قطعی آب مواجه بودند که رفع شده است.در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه آب آشامیدنی در شهداد وجود ندارد
او می گوید که از اداره آب که پمپ را درست کردند فرماندار که جهت بررسی به شهداد امده و مسئولین محلی سپاسگزارم .
امیدواریم که همواره مسئولین به چنین موضوعات حساسی توجه کنند و مسائلی چنین حیاتی رفع شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13364
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.