درخواست مجدد شهدادی‌ها برای حضور رییس‌جمهور در این منطقه


رئیس جمهور به گرمای ۵۰ درجه شهداد قدم می‌گذارد؟

مردم شهداد با انتشار نامه‌ای درخواست حضور رییس جمهور در این منطقه را دارند. پیش‌تر در مرداد سال گذشته این منطقه جز برنامه‌های سفر ریاست جمهوری بود که به یکباره لغو شد.

به گزارش کرمان‌نو، جمعی از مسئولان و مردم بخش شهداد، خواستار حضور رییس جمهور در شهداد شدند. در نامه‌ای که عباس تقی‌زاده فعال اجتماعی اهل شهداد منتشر کرده، آمده است: «حدود یک سال از سفر پیشین شما به استان کرمان می گذرد. در مرداد پارسال (1401) قرار بود به شهداد هم سفر کنید همه چیز آماده بود. مکان فرود هلی کوپتر، نحوه استقبال و محل دیدار مردمی و بازدیدها و حتی بنرها هم طراحی شده بودند. تیم‌های سفر هم در شهداد حضور داشتند اما سفر شما به شهداد لغو شد.» یکی دو هفته‌ای می‌شود دمای هوا بالای ۵۰درجه سانتی‌گراد است، در این اوضاع مردم درخواست دارند تعرفه برق و آب کاهش یابد و  برای آب آشامیدنی و کشاورزی چاره اندیشی شود. 

در نامه‌ای که عباس تقی‌زاده منتشر کرده  قید شده که اگر شهدادی‌ها اینجا را ترک کنند شن‌های لوت تا قلب مرکز کرمان می‌آیند و نفس مردمان به شماره می‌افتد« دستور دهید برای تامین پایدار آب کشاورزی شهداد قنوات را بازسازی کنند و سد یا هر سازه دیگری که بتواند از هدررفت آب به بیابان لوت جلوگیری کند در شهداد و اندوهجرد و… احداث نمایند.»

سایر درخواست‌های مردم در این نامه بازسازی جاده شهداد- نهبندان و برگرداندن کویر لوت به شهداد است حال آنکه در شروع این نامه آمده است که «عده ای فرصت طلب، بخشی از لوتمان را هم بنام شهرستان دیگری سند زدند. »

بخش شهداد، همزمان با نخستین تقسیمات کشوری در سال ۱۳۱۶ تشکیل شده و ۸۵  سال سابقۀ بخشداری دارد. در حالی هیات وزیران مصوب کرده تا قسمت‌هایی از بخش شهداد در محدودۀ دهستان اندوهجرد جدا و به بم اضافه شوند که مردم شهداد در جریان سفر رئیس‌جمهور به کرمان در مردادماه سال گذشته، با امضای طوماری تقاضای تبدیل شهداد به شهرستان را داشتند.نه‌تنها این مطالبه بی‌پاسخ ماند که طبق مصوبۀ هیات وزیران با اضافه شدن قسمت‌هایی از بخش شهداد به بم، بخش شهداد کوچک‌تر شده است. شهدادی‌ها پیش‌تر در اردیبهشت ماه، با امضای طوماری، اعتراض و مخالفت خود را نسبت به الحاق قسمت‌هایی از بخش شهداد به شهرستان بم اعلام کردند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105997
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.