تحصیل ۶۱۰۰ دانش‌آموز افغان در مدارس رفسنجان

به گزارش ایسنا “سیدکاظم حسینی‌پور” روز پنجشنبه با اشاره به رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ در رفسنجان می گوید که تاکنون ۳۵رتبه سه‌رقمی، دو رتبه دورقمی و تعداد زیادی رتبه‌های بین یک‌هزار تا سه‌هزار در بین دانش‌آموزان رفسنجانی نهایی شده ضمن اینکه رتبه های سه رقمی در شهرستان افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد که مدیران مدارس خاص این شهرستان بر افزایش رتبه‌های سه‌رقمی در بین کنکوری‌های امسال اذعان دارند و می‌توانیم بگوییم امسال دو تا سه برابر تعداد رتبه‌های سال قبل را داریم.

حسینی‌پور با بیان اینکه ۲۸درصد دانش‌آموزان ایرانی در مدارس غیردولتی شهرستان تحصیل می‌کنند، افزود که هدف‌ ما هدایت به سمت تحصیل در این مدارس است چراکه در این مدارس اشتغالزایی خوبی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: «۱۰۵۰ نفر نیروی آزاد در مدارس غیردولتی رفسنجان شاغل هستند که امسال ۳۰۰ نفر به آنها اضافه می‌شود که اشتغالزایی مناسبی است ضمن آنکه با توجه به اینکه سالانه ۲۵۰ نفر از معلمان در رفسنجان بازنشسته شده و بازنشستگی رفسنجان در رأس هرم استان قرار دارد بهترین شیوه برای کمبود معلم گسترش مدارس غیردولتی است.»

وی با اشاره به حذف مدارس تیزهوشان بنا به نظر وزیر فعلی آموزش و پرورش به طرح «شهاب» اشاره و تبیین کرد که طرح شهاب شناسایی هوش و استعداد برتر است و در رفسنجان از سال تحصیلی جدید از پایه چهارم اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان اذعان کرد: «به لحاظ دریافت شهریه مدارس، در رفسنجان پایین‌ترین رقم در استان دریافت می‌شود و شهریه مدارس غیردولتی براساس رتبه‌بندی افزایش پیدا می‌کند.شهریه ثابت برای تمام مدارس یکسان است و بعضی مدارس خدماتی که ارائه می‌دهند بر آن اساس شهریه‌هایشان افزایش پیدا کرده و این افزایش شهریه به آموزش و پرورش گزارش می‌شود.»

حسینی‌پور نصب پوستر شهریه در دفتر مدیر مدرسه را اجباری برشمرد و افزود که هر مدرسه ای که نسبت به این امر اقدام نکند تخلف کرده است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به تهیه پوشاک مدارس از تولیدی‌های شهرستان گفته از سه سال پیش نسبت به تهیه پوشاک مدارس از تولیدی‌های رفسنجان اقدام شده که سال اول ۲۰ درصد، سال دوم ۳۰ درصد و سال گذشته ۴۰ درصد این پوشاک از تولیدی‌های خود شهرستان تهیه می‌شد و امسال بیش از ۷۰درصد پوشاک مدارس از تولیدی‌های شهرمان تهیه می‌شود.

حسینی‌پور از وجود ۱۲مدرسه تخریبی در رفسنجان خبر داد و یادآور شد که از این تعداد مدرسه تخریبی قرار شد تعدادی را مشارکتی با کمک خیران و اداره کل نوسازی مدارس استان ساخته شوند.

وی بیان کرد:« با توجه به اینکه مدارس این شهرستان توسط خیّران ساخته شده نگاه برخورداری به این شهر می‌شود در حالی‌که با وجود خشکسالی و افت محصول پسته اکنون دیگر خیران ما توان مالی گذشته را ندارند.»

حسینی‌پور کسب رتبه اول اختر فیزیک توسط امیرحسین ستوده فر، رتبه اول جشنواره خوارزمی توسط بهروز خیام، رتبه برتر شعر کشوری، مقام دوم جهانی یو سی مس و رتبه اول کشور در داستان‌نویسی توسط دانش‌آموزان رفسنجان را نمونه‌ای از موفقیتهای دانش آموزان رفسنجانی برشمرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13369
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.