یک [زن] در یک قدمی شهرداری شهربابک

روز گذشته شورای پنجم رسما کار خود را آغاز کرد. اولین چالش پیش روی منتخبین مردم انتخاب شهردار است. کرمان نو در سلسله گزارش هایی به روند انتخاب شهردار در شهرهای مختلف پرداخته است. منتخبین پنجمین دوره شورای شهرهای مختلف استان در رابطه با روند انتخاب شهردار توضیحاتی به کرمان نو دادند. پیش از این یکی از اعضای شورای شهر شهربابک به خبرنگار ما گفته بود که همه گزینه ها را بررسی و در نهایت به ۲ کاندیدا می رسیم و بر اساس برنامه پیشنهادی یکی از آنها را انتخاب می کنیم. شنیده های شهروند خبرنگار ما از شهربابک مبنی بر مطرح شدن نام یک زن برای تصدی صندلی شهرداری شهربابک است. برای بررسی صحت و سقم این خبر با یکی از اعضای شورای شهر شهربابک گفت و کردم.
حسین ریاحی با تایید این خبر گفت که یکی از نام های مطرح شده برای شهرداری شهربابک آذردخت مرشدی است. با توجه به سابقه ای که در شهرداری یزد دارند و مدت ۶ سال است که مدیر عامل فضای سبز شهر یزد هستند، گزینه اصلی شهرداری شهربابک محسوب می شوند. ایشان برای شهرداری دانش و تجربه خوبی دارند. این موضوع اصلی ترین معیار ما یعنی تخصص را تامین می کند. هر هفت نفر عضو شورا برنامه های ایشان را شنیدیم. با دید عمرانی، عقلانی، انسانی و قانونی به مسائل نگاه می کند. گزینه اصلی برای شهرداری شهربابک مهندس مرشدی است، در مورد ایشان اجماع وجود دارد تا شنبه اعضای شورا به جمع بندی می رسند و شهردار اعلام خواهد شد.
مطرح شدن نام یک زن برای تصدی صندلی شهرداری شهربابک اتفاق بسیار خوبی است و می تواند گام مثبتی به سمت کمتر شدن تبعیض جنسیتی علیه زنان باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13844
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.