استاندار کرمان شاید این چهارشنبه بیاید

در 8 خردادماه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد خبر استعفای علیرضا رزم‌حسینی به دلیل مشکلات شخصی و موافقت وزیر کشور از استعفای وی را تایید کرد که از آن تاریخ تاکنون استانداری کرمان به صورت سرپرست اداره می شود.

علیرضا رزم‌حسینی در 12 خردادماه در جلسه شورای اداری با عذرخواهی از مردم دیار کرمان مبنی بر اینکه نتوانسته است که کار و راهی را که آغاز کرده را ادامه دهد، از مردم کرمان خداحافظی کرد و «محمدجواد فدایی» به عنوان سرپرست استانداری کرمان بر صندلی استانداری کرمان تکیه زد.

در همان روز ( 12 خردادماه) «یحیی کمالی‌پور» سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان اعلام کرد: مجمع نمایندگان استان کرمان با اتفاق نظر همه نمایندگان «شهباز حسن‌پور» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، دکتر«محمدجواد فدایی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان، «مسعود مرسل‌پور» فرماندار قرچک و دکتر «علی اصغر رستمی ابوسعیدی» رییس سابق دانشگاه پیام‌نور کشور به عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود برای استانداری کرمان به وزارت کشور معرفی کرده‌اند.

کمالی‌پور در ادامه با اشاره به وضعیت استان کرمان تصریح کرد: انتظار داریم که وزیر کشور هر چه سریعتر استاندار کرمان را مشخص کنند، زیرا شرایط استان کرمان به نحوی است که حتی یک روز این بلاتکلیفی به نفع استان نیست.

وی ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی «علیرضا رزم‌حسینی» در مسند استانداری کرمان اظهار کرد: تا دوشنبه هفته آینده به جمع بندی نهایی خواهیم رسید اما با گذشته نزدیک به دو ماه استان کرمان با سرپرست اداره می‌شد که این مهم باعث گلایه‌مندی نمایندگان استان شده بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به برگزاری (چهارشنبه 20 تیرماه) جلسه هیات دولت گفت: اگر امروز در هیات دولت استاندار کرمان بخواهد معرفی شود، حتما یکی از گزینه‌های معرفی شده مجمع نمایندگان خواهد بود، در غیر اینصورت قبل از اعلام نام استاندار کرمان از سوی دولت، با مجمع نمایندگان استان، مشورت خواهد شد.

صبح دیروز 31 تیرماه نیز نیز محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عدم انتخاب استاندار کرمان توسط وزارت کشور، گفت: طی مذاکرات صبح امروز با معاون وزیر کشور، متاسفانه وزارت کشور تاکنون به قطعیتی برای انتخاب استاندار کرمان نرسیده است.

شنیده‌ها حاکی است که محمد جواد فدایی سرپرست فعلی استانداری کرمان، گزینه اصلی برای تصدی نمایندگی دولت در کرمان است. در صورت تصویب قانون منع به کار گیری بازنشستگان در سمت‌های دولتی، امکان حضور فدایی وجود ندارد. یک منبع آگاه به کرمان‌نو گفته است محمد جواد فدایی بازنشسته نیست و هنوز جزو کارمندان دانشگاه باهنر کرمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18794
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.