دستگیری 14 حفار غیر مجاز محوطه‌های باستانی در کرمان

غلامرضا فرخی در این زمینه اظهار داشت: طی دو ماه گذشته بیشتر حفاری‌های غیرمجاز استان در شهرستان‌های کوهبنان، بردسیر و ارزوئیه صورت گرفته که متخلفان برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه حفاری غیرمجاز با هر وسیله‌ای به قصد کشف اشیای عتیقه و آثار فرهنگی تاریخی مطلقاً ممنوع است و جرم محسوب می‌شود‌، اظهار کرد: حفاران غیر مجازدستگیر شده هیچ شی عتیقه‌ای در حفاری‌های خود پیدا نکرده‌اند و تنها محوطه‌های باستانی را تخریب کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: به دنبال دستگیری این افراد تعدادی آلات و ادوات حفاری از قبیل فلزیاب، بیل مکانیکی، کپسول هوا و … نیز کشف و ضبط شده است.

فرخی به فرهنگ‌سازی موثر یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای حفاظت از اموال تاریخی اشاره و تصریح کرد: این اداره کل برای حفاظت و نگهداری از اشیای فرهنگی و باستانی اهدایی مردم و یا هرگونه شی دیگری که نشانگر پیشینه، تاریخ و فرهنگ این خطه باشد، آمادگی دارد.

آنطور که فارس می‌نویسد مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک و یا وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی مراتب را از طریق شماره‌ تلفن 32450552 به فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اطلاع دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18806
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.