احیای خانه شهر تا حمایت از موسیقی خیابانی

به گفته جوشایی قرار است معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبدیل شود. او می گوید در 19 شهرداری در کشور این سازمان وجود دارد.اساسنامه به تهران رفته و کارها انجام شده است.

برای مراسم های فرهنگی و اجتماعی جا نداریم

جوشایی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان می گوید تمرکز او فعلا بر روی اصلاح ساختار حوزه فرهنگی اجتماعی در شهرداری است.

به گفته او در مناطق برخوردار شهر که به اصطلاح بالاشهر هستند، فضای مناسب مراسم های فرهنگی نداریم. به ما می گویند چرا فلان جشنواره‌ را برگزار نمی کنید، کجا برگزار کنیم؟ تا چه زمانی می خواهیم از پارک مادر برای برگزاری مراسم های مختلف استفاده کنیم؟ پارک محل آرامش مردم است نه محل برگزاری جشن و جشنواره.

اولین کار در حوزه اجتماعی، تشکیل شوراهای محله است

جوشایی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان می گوید پنج سال پیش می بایست شوراهای محله تشکیل شوند اما نشده. اولین کار ما همین است. به گفته او شهر کرمان حدود 60 محله دارد. جوشایی تاکید می کند که باید فضایی فراهم کنیم همه سلیقه ها در شوراهای محلی حضور داشته باشند و اجازه ندهیم سیاست بازی به این بحث وارد شود.

هدف گذاری برای رسیدن به 6 فرهنگسرا و 30 خانه فرهنگ تا سه سال دیگر

معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در برنامه میان مدت (سه ساله) قصد دارد تعداد فرهنگسراها را به 6 و خانه های فرهنگ را به 30 برساند.

میدان شورا پیاده راه می‌شود

مهران عالم زاده،  شهردار کرمان می گوید هدف شهرداری توسعه متوازن فرهنگی، ورزشی و اجتماعی همه مناطق شهر است.قصد داریم برخی مکان ها را پیاده راه کنیم و فعالیت های فرهنگی و هنری را در آنجا انجام دهیم.میدان شورا یکی از این مکان هاست که باید پیاده راه شود.برخی خیابان ها هم پیاده راه می شوند که باید به تدریج این اتفاق رخ دهد چون حساسیت وجود دارد. از جمله بحث در نظر گرفتن کسبه.

احداث پارک گردشگری

به گفته شهردار کرمان در سال جاری کلنگ پارک گردشگری زده می شود. عالم زاده می گوید فعلا 10 میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده.شهربازی، محل پیاده روی و پیست های مختلف از جمله مواردی است که در پارک دیده شده.

آغاز مرمت خانه شهر از هفته آینده/ برگزاری کنسرت در خانه شهر ممنوع نیست/ برگزاری اولین کنسرت ویژه بانوان

«کرمان نو»از عالم زاده پرسید که: خانه شهر سال گذشته با فشار مردم و رسانه ها و همکاری شورای شهر، ثبت ملی و تخریب آن منتفی شد اما تاکنون برنامه ای برای استفاده از آن ارائه نشده است. چه برنامه ای برای بازگشت این خانه به چرخه فعالیت های فرهنگی و هنری دارید؟

او در جواب گفت:خانه شهر نیاز به مرمت اساسی دارد. این بنا فعلا غیرقابل استفاده است.پریشب هم از این مکان بازدید کردیم. اگرچه برخی نظرشان بر این است که به روال قبل از خانه شهر استفاده شود، اما نظر ما مرمت اساسی آن است تا برای 50 سال آینده خیالمان راحت باشد.

او ادامه می دهه به زودی مرمت خانه شهر آغاز می شود. البته تا زمانی که شورای شهر به ساختمان دیگری منتقل نشود، مرمت خانه شهر با کندی پیش می رود. از هفته بعد مرمت از سالن اجتماعات خانه شهر آغاز می‌شود.

عالم زاده همچنین در پاسخ به این که در دور های قبل شورا، با برگزاری کنسرت پاپ در خانه شهر مخالفت شده بود گفت که با رویکردی که شورای شهر دوره کنونی دارد، ممنوعیتی برای برگزاری کنسرت پس از مرمت خانه شهر وجود ندارد.جوشایی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان ادامه داد: مصوبه ممنوعیت برگزاری کنسرت قطعا در زمان خودش دلسوزانه بوده اما قطعا قابل تغییر است.ما قصد داریم اولین کنسرت ویژه بانوان در کرمان را پس از مرمت خانه شهر، در این مکان برگزار کنیم.

حمایت شهرداری از موسیقی خیابانی

جوشایی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان می گوید شهرداری کرمان از موسیقی خیابانی حمایت می کند.

او می گوید در شیراز و تهران این بحث جواب داده و اگر بتوانیم از آن حمایت کنیم، آسیب های اجتماعی این موضوع قابل پیشگیری است. به گفته او برای این موضوع شهرداری با اداره کل ارشاد هماهنگ است و مکان‌هایی در نظر گرفته شده.

محیط زیست را می‌بینیم

جوشایی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان می گوید ما هم برای یکشنبه های بدون پلاستیک و هم به سه شنبه های بدون خودرو باید تلاش کنیم زیرساخت ها فراهم شود.از نکات قابل توجه نشست خبری امروز، استفاده از پارچ آب به جای استفاده از بطری های آب معدنی است.

راه اندازی سامانه شفافیت مالی شهرداری از یک ماه دیگر

عالم زاده می گوید که قصد داریم سامانه شفافیت مالی شهرداری کرمان را از یک ماه دیگر ایجاد کنیم. حق همه شهروندان است که از دخل و خرج شهرداری اطلاع داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18838
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.