تامین اجتماعی نخستین خاکریز جنگ اقتصادی است

سید تقی نوربخش روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان عنبرآباد جنوب کرمان افزود: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و مطمئنا این جنگ بر سازمان تامین اجتماعی اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه سفر به جنوب کرمان با پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی محقق شد عنوان کرد: بسیار خرسندم در منطقه جنوب کرمان با تمدن و فرهنگی چند هزار ساله حضور پیدا کردم.
نوربخش ادامه داد: این ششمین سفری است که به استان کرمان دارم و یادم نمی رود مدیران استانی در نخستین سفری که داشتم، اعلام کردند که طی هشت سال هیچ مدیرعاملی به این استان سفر نکرده است.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی همه باید دست به دست هم داده و مشکلات مردم را برطرف کنیم زیرا ما مدیون این مردم هستیم و باید پیگیر رفع مشکلات آنها باشیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه مسئولان همواره باید بین مردم باشند گفت: نباید بین مردم و مسئولان فاصله بیفتند.
آن طور که ایرنا نوشته نوربخش ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی 41 میلیون نفر را تحت پوشش دارد که این افراد نیمی از جمعیت نفر کشور به شمار می روند و این سازمان به 6 میلیون نفر مستمری بگیر در کشور، مستمری پرداخت می کند.
وی عنوان کرد: تامین اجتماعی در سال جاری ماهیانه 6 هزار و 700 میلیارد تومان مستمری، بدون اتکای به نفت، پرداخت می کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین با بیان اینکه جیرفت و عنبرآباد در شمار شهرهای بزرگ این استان به شمار می روند اظهار داشت: ظرفیت پوشش بیمه ای این 2 شهرستان به دلیل غیرصنعتی بودن زیاد نیست و ضریب پوشش بیمه ای کمی دارند.
نوربخش اضافه کرد: در این سفر قول می دهم یک شعبه تامین اجتماعی جدید در جیرفت احداث شود و از آنجا که تعداد بیمه شدگان 80 هزار نفر است شعبه تامین اجتماعی این شهرستان از درجه 2 به سطح یک ارتقا یابد.
وی بیان کرد: در زمینه امکانات درمانی بابت شرایط موجود، عذرخواهی می کنم و در این راستا با تعامل دانشگاه علوم پزشکی، چند پزشک متخصص دیگر در این منطقه فعال می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: مسئولان استانی و شهرستانی طی ماه آینده از امکانات موجود در این منطقه بازدید و یک طرح عملیاتی جامعی با کمک دانشگاه علوم پزشکی ارائه کنند تا یک مرکز درمانی برای تامین اجتماعی احداث یا خریداری شود.
نوربخش تصریح کرد: تعیین تکلیف خرید یا احداث مرکز درمانی جیرفت تا یک ماه آینده مشخص می شود.
وی همچنین به مشکلات شهرستان عنبرآباد اشاره و عنوان کرد: در این شهرستان، باید پرسنل درمانی افزایش یابد و طرح ارتقاء نمایندگی تامین اجتماعی به شعبه انجام شود.
سیدتقی نوربخش صبح امروز به همراه معاونان و مدیران استانی سازمان تامین اجتماعی به منظور بررسی امکانات درمانی این شهرستانها به جنوب کرمان سفر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18985
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.