سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیاردی بخش خصوصی در حوزه گردشگری زرند

محمد اسلامی با بیان اینکه زرند شایسته عنوان پایتخت جشنواره‌های ایران است اظهارداشت: در اهمیت جشنواره‌های زرند همین کافی است که بگوییم تمام این جشنواره‌ها مردمی است و دولت هیچ نقشی در تامین اعتبار آن ندارد.

وی با بیان اینکه امروزه توجه به نقش جشنواره‌ها در افزایش نشاط اجتماعی و امید به زندگی بر کسی پوشیده نیست گفت: اما ما فراتر از این موضوع به قضیه نگاه می‌کنیم و به‌دنبال ظرفیت‌سازی برای رونق صنعت گردشگری در این شهرستان هستیم.

45 هزار نفر از جشنواره‌های زرند بازدید کردند

به گزارش تسنیم رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند با اشاره به برگزاری 15جشنواره از ابتدای سال تاکنون بیان کرد: 45 هزار نفر از این جشنواره‌ها بازدید کردند و این امر توانسته به معرفی جاذبه‌های گردشگری روستایی و قابلیت‌های روستائیان کمک کند.

وی با بیان اینکه هر چه در این مسیر جلوتر می‌رویم به همان نسبت رونق جوامع محلی را بیشتر می‌بینیم تصریح کرد: دیگر این تصور که مناطق معروف گردشگری بدون رقیب و در جذب گردشگران پیشگام هستند رو به ابطال است.

اسلامی با اشاره به اینکه زمان آن رسیده که مناطق کمتر دیده شده با بهره‌گیری از تمام صورت‌های گردشگری به سلطه این مناطق پایان ببخشند گفت: این موضوع نه‌تنها تهدیدی برای میزان گردشگران آن مناطق محسوب نمی‌شود که می‌تواند به یک رقابت سالم و لذت‌بخش برای از دست ندادن مشتریان با روش‌های متفاوت‌تر از قبل در ارائه خدمات مطلوب‌تر به گردشگران  تبدیل شود که ماحصل آن به افزایش رضایت‌مندی مشتری منجر می‌شود.

زرند در حوزه‌ ژئوتوریستی در عالی‌ترین سطح ایران است

وی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران خارجی که پایشان به زرند باز شده اذعان داشتند که تنوع فرهنگی و اقلیمی که امروزه  مهمترین جاذبه‌ها برای گردشگران بوم‌گرد است در این شهرستان به وفور یافت می‌شود گفت: ضمن اینکه در حوزه‌های ژئوتوریستی نیز شهرستان زرند در عالی‌ترین سطح در ایران است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند با اشاره به اهمیت وجود بسیاری از نعمت‌های خدادادی در این شهرستان، بیان کرد: ما سعی کرده‌ایم از هیچ موضوعی که می‌تواند برای بخشی از گردشگران جذاب باشد به سادگی عبور نکنیم.

تقویم جشنواره‌های 98 زرند تنظیم می‌شود

وی با بیان اینکه جشنواره “شده‌بافی” یا همان هنر “اسپندبافی” به عنوان نمونه‌ای از این جشنواره‌ها اشاره کرد و افزود: تنظیم تقویم جشنواره‌های زرند  پروژه‌ای بود که برای نخستین‌بار اتفاق افتاد و به‌زودی تنظیم تقویم جشنواره‌های سال 98 با بیش از 35 جشنواره را آغاز می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری قریب 120 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی طی دو سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: ما تمام ظرفیت‌های خود را برای معرفی شهرستان زرند به‌عنوان شهر 1001 جاذبه کشور بکار بسته‌ایم.

وی با بیان اینکه از این پس وظیفه دولت است تا در بحث زیرساخت‌ها به‌صورت جدی ورود کند افزود: با توجه به اینکه بخش خصوصی در زرند کاملا مشتاقانه آستین‌ها را برای سرمایه‌گذاری بالا زدند انتظار داریم دولت در رفع موانع سرمایه‌گذاری برای تشویق سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری جدی باشد و اجازه ندهند خللی در مسیر توسعه صنعت گردشگری شهرستان زرند ایجاد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19111
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.