بگومگوی پورابراهیمی با وزیر کار و نایب رییس اول مجلس| ماجرای کار کردن دختر پزشکیان در پتروشیمی جم تا درخواست از ربیعی

محمدرضا پورابراهیمی که یدطولایی در مخالفت با ربیعی دارد، در موافقت با استیضاح او گفت که

در جلساتی که با برخی دوستان داشتم آقای ربیعی را «خدای لابی» معرفی کردند. طیف‌های عظیم کارگری و برخی در مجلس با فشار به نمایندگان اجازه طرح مباحث استیضاح را سلب کردند. ای کاش وزیر تعاون جایگزین وزیر خارجه می شد تا برجام را حل می‌کرد و من مطمئنم که ایشان با قدرت لابی‌گری خود می‌توانست این پرونده را حل کند.

او در عین حال خطاب به مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس که از مخالفان استیضاح ربیعی بود گفت که

آقای پزشکیان شما تقوا را رعایت کردید؟ آیا شما مطمئن به روی ندادن تخلف در این وزارتخانه نیستید؟ وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پرونده عریض و طویل اطرافیان ربیعی و مشکلات اقتصادی زیادی ناشی از این مسئله را بررسی کنند و به مردم گزارش دهند. آقای پزشکیان، زهرا پزشکیان مسوول فاینانس پتروشیمی جم چه نسبتی با شما دارد؟

پزشکیان هم به نماینده اصولگرای مردم کرمان و راور پاسخ داد که

دختر من در پتروشیمی جم کار می‌کند و مسئول هم نیست بلکه در پروژه‌ای کار می‌کند در فضای مجازی گفته بودند که او ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد اما دختر من ۴ میلیون حقوق دریافت می‌کند و آیا من رانت‌خوار هستم. دخترم قبل از این دولت در پتروشیمی جم بوده خوب است آقای پورابراهیمی هم بگوید اطرافیانش کجا هستند.

علی ربیعی هم در پاسخ به اظهارات پورابراهیمی گفت که

آقای پورابراهیمی آقای کهنوجی را می‌شناسید شما؟ اگر ایشان مدیرعامل مِس می شد شما مشکلتان با من حل می‌شد؟ آقای پورابراهیمی هر استانی ما انتخابات هیات مدیره داریم تو من را بیچاره می‌کنی. آقای پزشکیان دخترش قبل از من آنجا پروژه داشته چرا اینطوری می‌گویید؟ آقای علوی آمد به شما جواب داد گفت حرف‌هایت درست نیست. رفتی اطلاعات سپاه آنجا هم به شما گفتند حرف‌هایت درست نیست. باز اینجا تکرار می‌کنی.

پس از به پایان رسیدن این صحبت‌ها،  نمایندگان مجلس با ۱۲۹ رای موافق و ۱۱۱ رای مخالف به استیضاح علی ربیعی رای دادند. بنابراین علی ربیعی از وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی می‌رود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19107
2 نظرات
  1. امیرعلی مظهری می گوید

    اکثر مدیران و نمایندگان در پی منافع خود هستند، من این را باور دارم ، ضمناً نمایندگان فارسی را هم درست تلفظ نمیکنند ، شاید ایرانی نیستند ، البته در این مورد اطلاعات من دقیق نیست ، پایدار باشید .

  2. لطفیان می گوید

    شاید در این مورد که پور ابراهیمی از جنس مردم است شکی نباشد ولی به اینکه “داشتم می آمدم نوشته ای را بمن دادند که آقای پزشکیان شما جواب بگو “مضحکترین مطلب از یک نماینده است که احتمالا نشانگر اینست که وی بازی خورده است والا یک نماینده آنهم رئیس کمیسیون ،خبری را که گرفت حداقل درستی ویا نادرستی آنرا بررسی می کند وبعد طرح می کند صرفا ایشان می خواهد مخالفین خودش را بزند حالا بهر قیمتی خدا بداد ملت برسد با این نماینده هایش بخصوص که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که شاید مشکلات اقتصادیمان ناشی از کم بضاعتی این نیروها باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.