44 درصد ذخایر استان کرمان در حوزه مس است

مهدی حسینی نژاد سه شنبه در دانشگاه ولیعصر رفسنجان افزود: در استان کرمان 5.8 میلیارد تن ذخایر معدنی اثبات شده و شناخته شده داریم که 44 درصد این ذخایر در حوزه مس و 36 درصد در حوزه سنگ آهن است.

وی گفت: در تکمیل زنجیره ارزش‌ افزوده طی چند سال اخیر بالای 36 هزار میلیارد تومان پروژه‌ در استان کرمان ایجاد شده که در حوزه سنگ آهن در پایان سال 99 با تولید 10 میلیون تن شمش فولاد به عنوان قطب فولادی کشور شناخته خواهیم شد.

وی ادامه داد: کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و صنایع پایین ‌دستی را در استان دنبال کردیم و بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در حوزه کرومیت 60 سال به صورت خام استخراج و خام صادر می‌ شد اما در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یکی از بزرگترین کارخانه های فروکروم در خاورمیانه را افتتاح کردیم که نیاز آن کرومیت است.

حسینی نژاد اظهار داشت : اقلام مصرفی و نیازهای شرکت ملی مس و همین ‌طور گل ‌گهر را که بررسی کردیم به طور خاص در گل‌ گهر ماهانه 80 میلیارد تومان نیاز مصرفی دارند اگر به آن توجه شود بازار بزرگی در استان خودمان ایجاد خواهد شد، همچنین در حوزه مس بالای 600 میلیارد تومان قطعات مصرفی است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدها در قالب طرحهای رونق بخشی تصریح کرد: اگر بتوانیم از منابع مالی واحدهای بزرگ استان استفاده کنیم به عبارتی اگر بالای 30 هزار میلیارد تومان توسط سه شرکت بزرگ در استان کرمان در بانک ‌های استان داشته باشیم بحث تسهیلاتی که با نرخ 18 درصد پرداخت می‌ شود به راحتی قابل کم کردن نرخ تسهیلات توسط سیستم بانکی در استان کرمان خواهیم بود که به عنوان یک سیاست این مهم را دنبال می ‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19393
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.