تنش در انتخابات هیات رییسه شورای شهر بم

آن طور که از شنیده ها حاکی است انتخابات شورای شهر بم با چالش هایی روبروست، گزینه های انتخابی ریاست شورا به سه نفر می رسد، محسن قاسمی (رییس فعلی)، سمانه سام نژاد(نایب رییس فعلی) محمد‌بنی‌اسدی (رییس کمیسیون ماده ۱۰۰) که نفر سوم هنوز اظهار نظر قطعی در این زمینه نکرده است.
حواشی انتخاب رییس شورا
این طور که مشخص است عده ای در این میان خواستار پابرجایی ریاست فعلی شورا بر سمت خود هستند و تمایلی بر تغییر آن ندارند اما بعضی از اعضای شورا گزینه هایی غیر از این عضو شورا را مدنظر دارند. حتی شنیده‌هایی وجود دارد که اگر یکی از گزینه ها به مقام ریاست برسد از شغل فعلی خود برکنار می شود.
دو صحبتی که با هم نمیخواند
در این خصوص با نایب رییس شورا به گفتگو نشستیم، با وجود این که سمانه سام نژاد در خصوص تشکیل نشدن جلسات روزهای شنبه و دوشنبه این هفته به «کرمان نو» می‌گوید جلسات از اول شهریور تشکیل نشده اند و ما هم از چرایی آن خبر نداریم، محسن قاسمی رییس شورا اما نظر دیگری دارد و می گوید این تعطیلی به دلیل استراحت یک ماهه اعضای شورا هست که ما به همه اعضا این اطلاع رسانی را کرده ایم که دو هفته در استراحت باشند.
سمانه سام نژاد توضیح می‌دهد: در آخرین جلسات شورا اعلام نکردند که جلسات به چه شکل شروع به کار می‌کند و آیا با دستور کار قبلی تشکیل می‌شوند یا نه؟
به گفته او اگر جلسات شنبه شروع به کار نکنند، باید به فرمانداری نامه‌ای بنویسیم و بخواهیم که قضیه را مدیریت کنند تا مشکل مردم روی زمین نماند، او ادامه می دهد در این چند وقت ارباب رجوهایی داشتیم که منتظرند و توجیه قشنگی نیست که بگوییم جلسات ما بنا به دلایلی که خودمان هم نمی‌دانیم تشکیل نمی‌شود.
دعوت از اعضا برای جلسه بعدی نشده
این عضو شورا در جواب به این سوال که چه قدر احتمال دارد جلسات هفته آینده تشکیل نشوند گفت که هنوز از ما برای جلسه بعدی دعوت نکرده اند.سام نژاد در خصوص گزینه های ریاست می‌گوید: رییس فعلی شورا، خود من کاندید ریاست هستیم، او ادامه می دهد با توجه به این که هر هفت نفر شورا منتخب مردم هستند، امیدوارم شورا انتخابی را بدون نفوذ و فشارهای بیرون داشته باشد. او درباره حواشی برای انتخاب رییس شورا می‌گوید طبیعی است که همیشه لابی‌هایی در انتخابات وجود داشته باشد، و این به اراده و مصمم بودن اعضا برمی گردد یعنی اگر واقعا ما ادعای نمایندگی مردم را داریم بدون وابستگی به جناح باید کاری انجام دهیم.
با توجه به این که شنیده هایی از کاندید شدن محمد بنی اسد بوده است سام نژاد اظهار می‌کند یک سری از اعضای شورا حتی خود من از او خواسته ایم که به ریاست فکر کند، به گفته او بنی‌اسدی قبلا عضو شورا بوده و بنا برتجاربی که بر مسایل شورا دارد، همچنین تعاملی که با مردم داشته و همین طور با برنامه بودن او، عواملی شده که بخواهیم جناب بنی اسدی کاندید ریاست شورا شوند. او ادامه می‌دهد اما خود بنی اسدی در این خصوص به ما چیزی را اطلاع نداده اند.
اطلاع رسانی ها انجام شده
رییس فعلی شورای شهر بم نیز به«کرمان نو» در خصوص بی خبری اعضای شورا از چرایی تعطیلی جلسات این هفته می گوید ما در خصوص استراحت دو هفته ای اطلاع رسانی کرده ایم و اگر شما می گویید بعضی ها نمی دانستند به شنیده های خود متکی باشید.محسن قاسمی ضمن اعلام این که در خصوص انتخابات شورا در حال مذاکره و رایزنی هستیم گفت که تصمیمی ندارم در این خصوص فعلا صحبتی داشته باشم.
او زمان انتخابات شورا را هفته آینده اعلام کرد و گفت دلیل تاخیر ایجاد شده را از قبل با فرمانداری هماهنگ کرده‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19396
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.