در بحث ساخت‌و‌سازها هیچ سهل‌انگاری قابل قبول نیست

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان با اشاره به قدیمی بودن قانون شهرداری‌ها و لزوم بازنگری در آن اظهار داشت: اداره کل فنی و امور شهری معاونت عمرانی استانداری در این زمینه اقداماتی در حال انجام دارند و لازم است که در کمیته‌های حقوقی نیز به آن پرداخته شود.
به گزارش مهر، وی با اشاره به لرزه‌خیز بودن و وجود 18 سامانه گسلی فعال در استان کرمان عنوان کرد: در شهرستان جیرفت دو گسل فعال وجود دارد و هر لحظه برای فعالیت آن نگران هستیم، لذا در بحث ساخت و سازها هیچ سهل‌انگاری قابل قبول نیست.
موسوی با تاکید بر نظارت در ساخت و سازها و مقاوم‌سازی آنها برابر زلزله گفت: اینکه فردی به صورت خلاف ساخت و ساز داشته باشد، در آینده با یک حادثه باید هزینه سنگین‌تری را پرداخت کرد.
معاون عمرانی استاندار کرمان برخورد جدی با سد معبرهای پیاده راه‌ها را خواستار شد و جداسازی آب فضای سبز را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: ایجاد جاذبه‌های شهری درآمدزا و شناسایی نقاط قوت هر شهر از لزوم اقدامات در حوزه گردشگری و رونق اقتصادی است و هماهنگی‌ها و همکاری‌های
 لازم را در این زمینه از سوی معاونت عمرانی استانداری انجام خواهیم داد.
موسوی استفاده از بند « و » تبصره 5 بودجه در خصوص تهاتر بدهی‌های پیمانکاران و امور مالیاتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال از این محل 450 میلیارد تومان بدهی تهاتر و کارها حل و فصل شده بدون اینکه دستگاه اجرایی اعتباری داده باشد.
معاون عمرانی استاندار کرمان همچنین به مسئله سکونت شهرداران پرداخت و بیان داشت: متاسفانه مکاتبات زیادی داریم که شهرداران ساکن نیستند که در صورت عدم رعایت این مسئله با اقدام قانونی وارد می‌شویم.
موسوی به ایام پایانی سال و سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: شهرهای ما نیازمند بازنگری و زیباسازی هستند و به منظور کمک به این مسئله به فرمانداری‌ها اعلام کرده‌ایم که مبلغ اعتباری را برای کمک به شهرداران به منظور زیباسازی منظر ورودی شهرها اختصاص دهند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22665
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.