رشد درآمد صادراتی استان کرمان از متوسط کشور بیشتر است

محمدجواد فدایی صبح امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات استان کرمان که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سفرای کشورهای خارجی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: در استان کرمان آمادگی کامل برای همکاری با بخش خصوصی داریم.

وی با بیان اینکه استان کرمان در بحث صادرات نسبت به کشور وضعیت مطلوب‌تری دارد گفت: رشد درآمد صادراتی استان کرمان از متوسط کشور بیشتر است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نسبت به امکانات و نیازهایی که در استان کرمان است وضعیت کرمان خوب نیست افزود: صادرات عامل تنظیم بازار تولید و مصرف است و اگر بخواهیم تولید پررونقی داشته باشیم باید به صادرات توجه کنیم.

وی با بیان اینکه صادرات مشکلات خاصی دارد و کار ساده‌ای نیست گفت: شناسایی بازارهای خارجی و حفظ آن موضوع مهمی است که صادرکننده باید مورد توجه قرار دهد.

فدایی با اشاره به اینکه جلب اعتماد بازار خارجی و صادرات کالاهای مورد نیاز مخاطب یک اصل است افزود: در صادرات باید خلاقیت و ابتکار عمل داشت که بتوان مصرف‌کننده را مجذوب کرد.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان ما قهرمانانی هستند که در این شرایط یک برند ایرانی را در دنیا می‌شناسانند و عرضه می‌کنند گفت: تجربه صادرکنندگان باید به سایر فعالان اقتصادی انتقال داده شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بهتر است از سال آینده دو دسته صادرکننده برتر معرفی شود عنوان کرد: دسته اول صادرکنندگانی که همیشه برگزیده و برتر هستند و دسته دوم صادرکنندگانی که در آن سال موفق به کسب امتیازاتی شدند.

وی افزود: صادرکنندگان ما در سال جاری با مشکلاتی مانند تغییرات نرخ ارز روبه‌رو بودند و شرایط سختی را متحمل شدند.

در این همایش سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در همایش بزرگداشت روز صادرات در کرمان مهمانانی از دیگر کشورها هم حضور دارند اظهار داشت: در انتخاب صادرکنندگان نمونه سعی شد که در واقع بهترین‌ها در این حوزه انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه این انتخاب با حساسیت خاصی انجام شده است گفت: کرمان یک استان با ظرفیت در بحث صادرات است و زیرساخت‌های صادرات در آن فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه تجارت جهانی، برد برد و دو طرفه است افزود: امیدواریم با هم‌افزایی بتوانیم در صادرات کشور رشد قابل توجهی داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز ایران در داخل و خارج از کشور گفت: فعلان اقتصادی مجاهدانی هستند که در این شرایط به وجود آمده فعالیت اقتصادی دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24183
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.