نمایشگاه آثار تجسمی در جیرفت گشایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این‌باره اظهار کرد: 40 اثر از هنرمندان طراز اول کشور در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته و این نمایشگاه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گشایش یافته است.
به گزارش ایرنا، حسین اسحاقی با بیان اینکه آثار ارائه شده در این نمایشگاه در حوزه نقاشی است، تصریح کرد: در نمایشگاه آثار تجسمی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران آثار هنرمندانی همجون باقر آقا میری، کاظم چلیپا، مجید مهرگان، ایرج اسکندری، حبیب الله آیت اللهی و آیدین آغداشلو در معرض دید عموم قرار داده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: این نمایشگاه با عنوان 40 نمایشگاه – 40 شهر در کانون تربیتی دخترانه سبزواران جیرفت از امروز به مدت 10 روز دایر است.
وی گفت: هنر معاصر ایران طی گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، رویکردهای متفاوتی داشته که در زمینه های مختلف هنری آثار ارزشمندی از هنرمندان ایرانی در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گردآوری و نگهداری شده است.
وی افزود: به بهانه 40 سالگی انقلاب اسلامی و برگزاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، شورای سیاست گذاری این جشنواره اقدام به راه اندازی نمایشگاه هایی از آثار فاخر و ارزشمند هنر ایران در سراسر کشور کرده است.
اسحاقی ادامه داد: در همین زمینه، نمایشگاه آثار تجسمی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در شهر جیرفت افتتاح شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمان اشاره کرد و گفت: طی امضا تفاهم نامه ای که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، هنرستان های دخترانه و پسرانه هنرهای زیبا با همکاری آموزش و پرورش در جیرفت راه اندازی می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24911
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.