تلفیق کلان برنامه‌های وزارت ارشاد درگام دوم انقلاب

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در مراسم گردهمایی خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: رویکرد و نقش رسانه‌ها و مطبوعات گام دوم انقلاب در جنوب کرمان باید متفاوت باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بحث رسانه افزود:دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بخش رسانه جدی است و از همه توقع دارند که در این موضوع تلاش بیشتری داشته باشند.

اسحاقی باتوجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در بحث فضای مجازی تصریح کرد: در همه صفحاتی که در فضای مجازی با نام مقام معظم رهبری مدیریت و ساماندهی می‌شود، رهبر عزیزمان می‌فرمایند جوانان باید فضای مجازی را به ابزاری برای مبارزه با دشمن تبدیل کنند.

حسین اسحاقی به نقش پررنگ رسانه‌ها در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در جنوب استان کرمان حدود ۶۰ رسانه فعال وجود دارد و این نشان از قدرت فرهنگی و رسانه‌ای در این منطقه است.

وی افزود: باتوجه به کثرت تعداد رسانه‌ها در جنوب کرمان به الزاماتی در گام دوم انقلاب باید توجه ویژه داشته باشیم چرا که رسانه‌ها در همه حوزه‌ها می‌توانند ورود پیدا کنند.

حسین اسحاقی اظهار کرد: برای هر مسئله باید پیوست خودش را داشته باشیم، اولین الزام پیوست رسانه ای، درک آرایش جدید رسانه‌ای دشمن برعلیه رسانه‌های کشور است.

وی افزود:توجه به رسانه‌های نوظهور، فراهم سازی مشارکت مردم، توجه به نقش رسانه‌ها از دیگر ملزومات پیوست رسانه‌ای ست، مسئولان باید پیوست رسانه‌ای و مطبوعاتی داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند جدی باشد توجه به برنامه‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد کشور است که بحث اول شفاف سازی است.

اسحاقی افزود:تلفیق کلان برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد و بیانه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب می‌تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

وی به بخشی از کلان برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت:در تفاهم نامه‌ای که بین وزرات فرهنگ و ارشاد با استانداران منعقد شده است سهم جنوب کرمان از بودجه فرهنگی تا سه سال آینده ۳۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بختیار مجاز رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات در این مراسم ضمن تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت:هیئت مدیره خانه مطبوعات تلاش‌های زیادی داشتند در هویت بخشی به رسانه‌ها و آنچه که ما در رسانه‌های جنوب شاهد بودیم تلاش اعضای و هیئت مدیره خانه مطبوعات بوده است.

وی افزود: با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت و دارد خانه مطبوعات برای شناساندن رسانه‌های جنوب در کشور تلاش می‌کند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان ضمن توصیه‌ای به خبرنگاران و اصحاب رسانه تصریح کرد: سعی کنیم این انسجام و اتحاد بین رسانه‌ها بیشتر باشد تا شاهد رشد و شکوفایی قدرت رسانه در جنوب کرمان باشیم.

بختیار مجاز رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان در گردهمایی خبرنگاران و اصحاب رسانه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان استعفای خود را اعلام کرد که این موضوع در دست بررسی است و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات موافقت خود را اعلام نکردند.

همچنین هدایت پیرنیا مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های جنوب کرمان گفت: برگزاری گردهمایی و دورهمی در پایان سال ۹۷ به این دلیل است که خبرنگاران و اصحاب رسانه درطول یک سال زحمت کشیدند و امیداست با نیروی بیشتری کار را در سال جدید شروع کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی رسانه‌ای آغازی متفاوت برای برنامه‌های سال جدید است.

پیرنیا ضمن تشکر و قدردانی از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان همچون گذشته همکاری ویژه‌ای با خانه مطبوعات داشته است، وی از هئیت مدیره خانه مطبوعات بابت تلاش‌های بی دریغ شان تشکر کرد.

در پایان این گردهمایی که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و معاونان فرهنگی، هنری و مالی، رئیس و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات در سالن شهید مداحی پور برگزار شد از خبرنگاران و اصحاب رسانه با اهدا لوح و هدایایی ازسوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26020
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.