راه‌اندازی هزار طرح اشتغال گلخانه‌ای در جنوب کرمان

یحیی صادقی؛ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان رابر که با حضور امام‌جمعه، فرماندار شهرستان رابر و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد به آمار بالای خانوار تحت حمایت این نهاد در استان کرمان اشاره کرد و گفت: ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۶۵ درصد این خانوار‌ها سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد مولد فقر نیست و فقر دلایل مختلفی دارد، افزود: باید همه در حد توان و به‌منظور حل مشکلات و هم‌چنین حل معضل فقر در جامعه تلاش کنیم.

صادقی بابیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت است گفت: این نهاد با ایجاد اشتغال به دنبال توانمندسازی این خانواده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بحث اشتغال در کمیته امداد یک موضوع مهم و اساسی است و این نهاد یک دستگاه کارآفرین است، ادامه داد: کمیته امداد استان کرمان ازجمله دستگاه‌های برتر در ایجاد اشتغال استان است و بر اساس رصد و اعلام دستگاه‌های مربوطه بیش از ۹۰ درصد طرح‌های اشتغال کمیته امداد دارای اصالت و پایدار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به موفقیت طرح‌های اشتغال کمیته امداد اشاره کرد و افزود: ازجمله دلایل مهم موفقیت طرح‌های اشتغال کمیته امداد این است که این نهاد علاوه بر استعدادیابی، مشاوره و آموزش رایگان مددجویان مطابق با توان مددجو با پرداخت تسهیلات اشتغال برای آن‌ها شغل ایجاد می‌کند و در زمان اجرای طرح با نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویان، آن‌ها را راهنمایی و حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این نهاد همچننین در بحث بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان نیز آن‌ها را حمایت می‌کند.

وی بابیان اینکه از ابتدای اجرای طرح‌های اشتغال تاکنون هزار طرح اشتغال گلخانه‌ای به‌منظور توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت توسط این نهاد در جنوب کرمان راه‌اندازی شده است افزود: کمیته امداد با راه‌اندازی طرح‌های اشتغال خرد و کوچک به دنبال این است که خانواده‌های تحت حمایت بتوانند روی پای خود بایستند.

صادقی در ادامه از رشد ۴۰ درصدی مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان کرمان در طرح‌های مختلف کمیته امداد این استان در سال گذشته خبر داد.

وی در پایان بابیان اینکه ۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان رابر قرار دارند، افزود: سال گذشته ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد شهرستان رابر اختصاص داده شد.

 در پایان این جلسه از زحمات جواد سلندری، رئیس سابق اداره کمیته امداد رابر تجلیل و محمود حسنخانی به‌عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27331
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.