بیست و پنجمین جشنواره شعر رضوی در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش مهر، محمدرضا علیزاده، صبح شنبه در نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی بیان داشت: جشنواره شعر رضوی ربع قرن است که در کرمان برگزار می‌شود و قرار است امسال از پدیدآورندگان آن نقدی به عمل آید.

وی افزود: ما در آستانه برگزاری بیست و پنجمین سال این جشنواره هستیم و خدا را شاکریم که این جشنواره در کرمان برگزار می شود؛ موضوعات مرتبط با این جشنواره حول محور فرهنگ دینی و سیره اهل بیت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: جشنواره ملی شعر رضوی از با سابقه ترین جشنواره‌های شعر است که محورهای جشنواره شامل شیوه زندگی و ابعاد زندگی امام رضا (ع) است و فراخوان آن در نیمه اول سال گذشته با همفکری اتاق فکر جشنواره ارسال شد و بعد از دو بار تمدید؛ آخرین مهلت ارسال آثار هفتم تیر ماه آخرین مهلت ارسال بود که آثار خوبی هم ارسال شد.

علیزاده تصریح کرد: امسال جشنواره شامل سه بخش شعر سپید، بخش ترانه و کلاسیک است.

وی یادآور شد: آثار ارسالی در مراحل مختلف داوری شدند ۷۶۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۳۷۵ اثر در قالب شعر کلاسیک، ۱۰۵ اثر در قالب شعر سپید و مابقی در قالب ترانه بوده است که در نهایت در مرحله آخر ۲۰ اثر از میان آثار ارسالی انتخاب شدند.

علیزاده گفت: ۱۰ اثر در بخش کلاسیک، پنج اثر سپید و پنج اثر ترانه منتخب شدند که در نهایت از ۹ نفر تقدیر خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره در آستانه بیست و پنجمین سال برگزاری خود است سال قبل قرار بود جشنواره از کرمان منتقل شود اما با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره در کرمان تثبیت شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در جشنواره امسال به مناسبت ربع قرن تلاش در برپایی آن قرار است از تعدادی افراد که پایه‌گذار این جشنواره بودند تقدیر شود.

علیزاده یادآور شد: جشنواره شعر رضوی استان کرمان رویدادی خودجوش و حرکتی مردمی و برخاسته از شعرا و کاری قلبی است. کرمان خاستگاه این جشنواره است و تلاش خواهیم کرد این جشنواره در کرمان برگزار شود.

گفتنی است که زمان برگزاری این جشنواره ۱۷ و ۱۸ تیرماه سال جاری می‌باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29850
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.