قطع درختان بلوار زغال‌سنگ بدون مجوز شهرداری

در چند روزگذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که درختان بلوار زغال سنگ کرمان در حال قطع شدن هستند و هیچ کسی به این موضوع رسیدگی نمی‌کند، از این رو به سراغ شهرداری منطقه 3 کرمان رفتیم، مداح پس از فرستادن نیروهای خود به آن منطقه به ما خبر داد که این اتفاق توسط نیروهای شهرداری نیفتاده، بلکه پس از بررسی‌‌ها مشخص شده که مالکان این منطقه بدون مجوز، دو درخت را قطع کرده‌اند.
مداح ادامه داد: در حال حاضر ما نامه‌ای برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز فرستاده‌ایم تا به این موضوع رسیدگی کنند.
قطع درختان بدون مجوز
سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز در این باره به ما گفت: زمین‌های این منطقه به خاتم واگذار شده بود و در حال حاضر زمین در اختیار مالک بوده است، مالک برای انجام گودبرداری و ساخت و ساز اقدام به قطع درختان بدون مجوز کرده است.
علیزاده ادامه داد: برای قطع هر درخت حتی در ملک باید از کمیسیون ماده 7 مجوز گرفته شود که در این مورد، اتفاق نیفتاده و دو درخت را قطع کردند، صاحبان ملک باید پاسخگو باشند و جریمه پرداخت کنند.
علیزاده یاد آور شد: در کمیسیون ماده 7 باید مجوز قطع درختان صادر شود که پس از کارشناسی این کار صورت میگیرد، یعنی پس از بررسی توسط کارشناسان ما، مجوز قطع درختانی که قابلیت جابه جایی ندارند داده میشود. اگرچه درختان این منطقه کهنسال بودند و قابلیت جابه جایی نداشتند اما در هرصورت مالک باید مجوز قطع آن،ها را از کمیسیون ماده 7 دریافت می کرد.
علیزاده گفت: شهرداری هم اگر بخواهد درختی را جا به جا کند و یا قطع کند نیاز به رای کارشناسان در کمیسیون ماده 7 دارد.
در حال حاضر برای مناطقی که نیاز به پروانه ساخت و ساز دارند و با فضای سبز درگیر هستند بازدید صورت می گیرد تا هیچ درختی بدون کارشناسی قطع نشود و فضای سبز حفظ شود.
مفاد کمیسیون ماده 7
به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون و آئین نامه اجرایی آن و تشخیص باغات کمیسیونی مرکب از اعضای زیر در هر شهرداری تشکیل می شود.
الف- یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به انتخاب شورا
ب- یک نفر به انتخاب شهردار ترجیحاً معاون شهرسازی و یا معاون خدمات شهری شهرداری
ج- مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز و در صورت عدم وجود سازمان پارکها و فضای سبز در شهرداری، مسئول فضای سبز شهرداری
طبق تبصره یک:شهرداری موظف است برای صدور پروانه ساختمانی در عرصه های با مساحت بیش از 500 مترمربع که در محدوده شهر واقع می‌باشد نظر کمیسیون فوق را اخذ نموده و مطابق آن عمل نماید.
طبق تبصره دو: شهرداری موظف است در کلان شهرها برای صدور پروانه ساختمانی در عرصه‌های بین 500 تا 2000 مترمربع واقع در محدوده شهر کمیسیونی مرکب از اعضای زیر را در هر یک از مناطق شهرداری تشکیل داده و نظریه کمیسیون را اخذ و مطابق آن اقدام کند.
الف- نماینده شورای اسلامی شهر به انتخاب رئیس شورا
ب- مدیر منطقه شهرداری و در صورتی که شهرداری منطقه نداشته باشد، شهرداری آن شهر
ج- نماینده مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری، در صورت عدم وجود سازمان پارکها و فضای سبز در شهرداری نماینده خدمات شهری شهرداری.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31297
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.